eBoi
Jak załatwić sprawę?
REFERAT ORGANIZACYJNY
Do zadań Referatu Organizacyjnego należy w szczególności:
1. Na stanowisku ds. obsługi Rady Miejskiej, spraw kadrowych i społecznych:
- W zakresie Obsługi Rady:
- obsługa posiedzeń Rady;
- prowadzenie rejestrów uchwał Rady, Komisji raz interpelacji i zapytań radnych;
- ewidencjonowanie interpelacji i zapytań radnych oraz wystąpień Komisji Rady kierowanych do Burmistrza;
- wykonywanie zadań związanych z wyborami Prezydenta, Sejmu i Senatu, Rady Gminy, Sołtysów i Rad Sołeckich oraz innych organów przewidzianych przepisami;
- dbanie o zgodne z przepisami prawa działanie Rady oraz jej organów;
- obsługa i pomoc prawna dla Rady i jej organów oraz jednostek podporządkowanych i pomocniczych - sołectw;
- wdrażanie uchwał Rady (w tym, m.in. publikacja w Dzienniku Wojewódzkim i na BIP);
- przygotowanie posiedzeń Rady i jej organów, opracowanie materiałów na posiedzenia, uchwał, wniosków i opinii, przekazywanie ich właściwym organom i czuwanie nad ich realizacją;
- występowanie do właściwych komórek organizacyjnych o dostarczanie niezbędnych opracowań albo o podjęcie innych prac dla potrzeb Rady.
- W zakresie kadr i szkoleń:
- prowadzenie spraw osobowych i akt pracowników Urzędu, kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych, prac interwencyjnych oraz przygotowania zawodowego;
- kierowanie pracowników na okresowe badania lekarskie;
- prowadzenie spraw urlopowych pracowników w tym sporządzanie rocznego planu urlopów;
- prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem i doskonaleniem pracowników;
- prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników;
- sporządzanie umów zleceń.
- Prowadzenie archiwum zakładowego.
- W zakresie Spraw społecznych:
- współpraca z Wojewódzkim i Powiatowym Urzędem Pracy w sprawach zatrudnienia bezrobotnych, organizacja staży, robót publicznych i prac interwencyjnych na terenie Gminy;
- organizacja praktyk studenckich i uczniowskich w Urzędzie;
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem odznaczeń państwowych, resortowych i regionalnych dla pracowników;
- prowadzenie dokumentacji związanej ze stażami absolwenckimi;
- zamawianie i prowadzenie ewidencji i rejestru pieczęci urzędowych;
Na stanowisku pracy do spraw obywatelskich, obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego należy w szczególności:
1) W zakresie spraw obywatelskich:
- realizacja zadań dotyczących ewidencji ludności i spraw meldunkowych, w tym czynności związanych z PESEL;
- prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących zameldowań i wymeldowań osób decyzją administracyjną;
- sporządzanie analiz i sprawozdań w zakresie ewidencji i kontroli ruchu ludności;
- udzielanie informacji adresowych, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
- sporządzenie informacji o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci i młodzieży w wieku od 3 do 18 lat i przesłanie ich właściwym dyrektorom szkół;
- przyjmowanie wniosków i wydawanie dowodów osobistych;
- prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców, sporządzanie i aktualizacja spisów wyborców oraz wydawanie decyzji administracyjnych w tym zakresie;
- sporządzanie wykazów przedpoborowych i poborowych;
- wydawanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności.
2) W zakresie spraw obronnych:
- planowanie obronne;
- organizacja i funkcjonowanie systemu kierowania obronnością w Gminie, w szczególności stałego dyżuru i stanowiska kierowania;
- przygotowanie Gminy w ramach systemu obronnego państwa do realizacji zadań umożliwiających mobilizacyjne rozwinięcie Sił Zbrojnych, w szczególności zorganizowania akcji kurierskiej;
- wykonywanie zadań związanych z planowaniem i nakładaniem na terenie Gminy obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony;
- przygotowanie rezerw osobowych na potrzeby obronności;
- przygotowanie publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa,
- planowanie i organizowanie szkolenia obronnego;
- kontrole wykonywanych zadań obronnych.
3) W zakresie obrony cywilnej:
- opracowywanie i aktualizowanie planu obrony cywilnej gminy;
- opracowywanie i uzgadnianie rocznych planów działania;
- organizowanie, prowadzenie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,
- organizowanie szkolenia ludności w zakresie obrony cywilnej;
- przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach;
- tworzenie i przygotowanie do działania jednostek organizacyjnych (formacje) obrony cywilnej;
- przygotowanie i organizowanie ewakuacji (przyjęcia) ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze;
- planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy przedmedycznej, medycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności;
- planowanie i zapewnienie ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarczych oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem;
- koordynowanie w gminie realizacji zadań związanych z funkcjonowaniem publicznych urządzeń zaopatrzenia w wodę w warunkach specjalnych;
- planowanie i zapewnienie ochrony medycznej poszkodowanym w wyniku masowego zagrożenia życia i zdrowia ludności oraz nadzorowanie przygotowania zakładów opieki zdrowotnej do niesienia tej pomocy;
- zaopatrywanie organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt i środki techniczne;
- niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej, a także zapewnianie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany tego sprzętu;
- integrowanie sił obrony cywilnej oraz służb i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska;
- opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego mających wpływ na realizacje zadań obrony cywilnej;
- ustalanie wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorców i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na obszarze gminy, przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej;
- współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej;
- przygotowanie i zapewnienie niezbędnych sił do doraźnej pomocy w grzebaniu zmarłych;
- prowadzenie magazynu i ewidencjonowanie sprzętu obrony cywilnej;
- ustalanie zadań i kontrolowanie ich realizacji oraz koordynowanie i kierowanie działalnością w zakresie przygotowania i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej w instytucjach, u przedsiębiorców i w innych jednostkach organizacyjnych działających na obszarze gminy;
- opracowywanie informacji dotyczących realizowanych zadań w zakresie obrony cywilnej.
4) W zakresie zarządzania kryzysowego:
- obsługa i zapewnienie funkcjonowania gminnego zespołu zarządzania kryzysowego;
- kierowanie działaniami prowadzonymi na obszarze gminy w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia, zgodnie z ustawa o stanie klęski żywiołowej;
- kierowanie działaniami związanymi z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem zagrożeń na terenie gminy;
- realizowanie zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:
- realizowanie zaleceń do gminnego planu reagowania kryzysowego,
- opracowywanie i przedkładanie Staroście Stargardzkiemu do zatwierdzenia gminnego planu reagowania kryzysowego;
- organizowanie, i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia;
- wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gminy;
- przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym;
- realizowanie zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej;
- zapewnienie na obszarze gminy:
- pełnienia całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,
- współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej;
- nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności;
- współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska;
- współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne.
5) W zakresie tajemnicy państwowej, służbowej, ochrony informacji niejawnych oraz ochrony danych osobowych:
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej;
- kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;
- okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
- opracowywanie planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej i nadzorowanie jego realizacji;
- szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych na zasadach określonych w ustawie o ochronie informacji niejawnych;
- nadzorowanie pracy kancelarii tajnej w Urzędzie;
- zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane;
- przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne;
- współpraca z inspektorem bezpieczeństwa teleinformatycznego w zakresie zapewnienia ochrony systemów i sieci teleinformatycznych.
6) W zakresie oświaty:
- koordynowanie działalności placówek oświatowych na terenie Gminy;
- reprezentowanie spraw oświaty na forum Rady Miejskiej i jej komisji;
- współpraca z Kuratorium Oświaty;
- współpraca z dyrektorami placówek oświatowych w zakresie przygotowywania arkuszy organizacyjnych, opiniowanie arkuszy przed przedłożeniem do zatwierdzenia przez Burmistrza;
- stała współpraca ze szkołami i przedszkolem;
- koordynowanie realizacji obowiązku szkolnego i nauki i składanie informacji raz w roku;
- sprawy związane z nagrodami dla uczniów i nauczycieli, dokształcanie itp.;
- sprawy związane z dowożeniem uczniów do szkół (ustalanie harmonogramu i wprowadzanie zmian)
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej, Zarządzeń Burmistrza, postanowień, decyzji itp. dotyczących oświaty i punktów przedszkolnych);
- koordynowanie spraw związanych z SIO i EN-3 oraz statystyki publicznej;
- sporządzanie informacji o stanie oświaty (stan i zamierzenia);
- inne sprawy związane z prowadzeniem placówek oświatowych na terenie Gminy
7) Pozostałe sprawy:
a) wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów ras uznawanych za agresywne.
Na stanowisku ds. obsługi Burmistrza, sekretariat, kancelaria.
- Obsługa posiedzeń oraz narad i spotkań organizowanych przez Burmistrza.
- Obsługa kancelaryjna i organizacyjno-techniczna Burmistrza.
- Prowadzenie kancelarii, w tym zwłaszcza:
- przyjmowanie, rejestrowanie i rozdział korespondencji i przesyłek wpływających do Urzędu;
- wysyłanie korespondencji;
- prowadzenie rejestru przyjęć interesantów przez Burmistrza.
- Udzielanie informacji petentom o kompetencjach organów Gminy, poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu i instytucji.
- Nadzór nad wykonywaniem zadań związanych z udziałem Gminy w obchodach świąt państwowych, rocznic i innych uroczystości, w których uczestniczyć będą członkowie organów.-
- Przygotowywanie projektów pism będących reakcją na publikacje prasowe dotyczące działania organów Gminy lub pracowników samorządowych.
- Prowadzenie i rozliczanie eksploatacji samochodu służbowego.
- Przygotowywanie, przyjmowanie i publikowanie informacji na stronie internetowej Gminy oraz w Biuletynie Informacji Publicznych w swoim zakresie.
- Nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem BIP oraz moderowanie strony promocyjnej gminy.
- Wnioskowanie i zgłaszanie potrzeb w zakresie zabezpieczenia środków finansowych na cele poprawy stanu bhp.
- Zapewnienie wymaganych prawem szkoleń wstępnych i okresowych pracowników urzędu w zakresie bhp.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Katarzyna Włoczka | 27-03-2007 14:42 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 01-01-2015 | |
Ostatnia aktualizacja: | Katarzyna Włoczka | 12-01-2015 16:37 |