eBoi
Jak załatwić sprawę?
Projekt uchwały w sprawie przyjęcia programu współpracy Gminy Ińsko z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2012 rok
Uchwała Nr …./…/ 2011
Rady Miejskiej w Ińsku
z dnia … listopada 2011 roku
w sprawie: przyjęcia programu współpracy Gminy Ińsko z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2012 rok
Na podstawie art. 7 ust.1 pkt.19 i art.18 ust.2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późniejszymi zmianami) oraz art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. Nr 96 poz. 873 z późniejszymi zmianami) uchwala się, co następuje:
§ 1.
Uchwala się roczny „Program współpracy Gminy Ińsko z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2012”, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Ińska
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012.
Przewodniczący Rady
Bogdan Terebecki
Załącznik
do Uchwały Nr …/… /2011
Rady Miejskiej w Ińsku
z dnia … grudnia 2011 roku
PROGRAM WSPÓŁPRACY GMINY IŃSKO
Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI NA ROK 2012
I. Wstęp:
- Program współpracy wynika z ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 r. (Dz. U. z 2003r. Nr 96, poz. 873 ze zm.) i obowiązku wzajemnego informowania się przez organizacje i władze samorządowe o planowanych kierunkach działalności i współdziałania w celu zharmonizowania tych działań.
- Program określa cele, formy, zasady i zakres współpracy gminy Ińsko z organizacjami pozarządowymi oraz priorytety zadań publicznych, których realizacja będzie związana z udzieleniem pomocy publicznej.
II. Cele programu.
- Kształtowanie demokratycznego ładu społecznego w środowisku lokalnym, poprzez budowanie partnerstwa między administracją publiczną i organizacjami pozarządowymi. Służyć temu może wspieranie organizacji pozarządowych w realizacji ważnych celów społecznych.
-
Cele szczegółowe programu na rok 2012 są następujące :
-
umocnienie lokalnych działań, stworzenie warunków dla powstania inicjatyw
i struktur funkcjonujących na rzecz społeczności lokalnych; -
zwiększenie wpływu sektora obywatelskiego na kreowanie polityki społecznej
w gminie; - poprawa jakości życia, poprzez pełniejsze zaspokajanie potrzeb społecznych;
- integracja podmiotów polityki lokalnej obejmującej swym zakresem sferę zadań publicznych wymienionych w art.4 ustawy;
- udział zainteresowanych podmiotów przy tworzeniu programu współpracy ;
- otwarcie na innowacyjność, konkurencyjność poprzez umożliwienie organizacjom pozarządowym indywidualnego wystąpienia z ofertą realizacji projektów konkretnych zadań publicznych, które obecnie prowadzone są przez samorząd;
- wypracowanie rocznego modelu lokalnej współpracy pomiędzy organizacjami pozarządowymi a jednostkami samorządu terytorialnego jako elementu długoterminowego programu współpracy.
-
umocnienie lokalnych działań, stworzenie warunków dla powstania inicjatyw
III. Adresaci programu.
Program adresowany jest do organizacji działających na terenie Gminy Ińsko na rzecz jej mieszkańców, tj.:
- stowarzyszenia;
- fundacje;
- osoby prawne i jednostki organizacyjne kościołów i związków wyznaniowych (np. grupy charytatywne, zakłady opiekuńcze);
- stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego;
IV. Zakres przedmiotowy przewidziany do realizacji w 2012 r.
Roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi ustawowo uprawnionymi do prowadzenia działalności pożytku publicznego, obejmuje następujące zadania publiczne:
-
w zakresie działalności charytatywnej:
- udostępnienie pomieszczeń lokalowych w budynku Urzędu Gminy i Miasta Ińsko, OSP oraz Centrum Oświatowo – Kulturalnym w celu prowadzenia działalności statutowej organizacji, stowarzyszeń i grup środowiskowych
- prowadzenie bezpłatnego poradnictwa prawnego na rzecz organizacji pozarządowych,
-
w zakresie ochrony i promocji zdrowia:
- przeprowadzenia badań profilaktycznych dla ludności,
- wspieranie działalności edukacyjno – profilaktycznej dot. zdrowia,
-
w zakresie działania na rzecz osób niepełnosprawnych:
- organizowanie imprez integracyjnych (spotkania z osobami niepełnosprawnymi),
- likwidacja barier architektonicznych,
-
w zakresie nauki, edukacji, oświaty i wychowania dzieci i młodzieży:
- organizowanie konkursów językowych,
- udostępnianie kawiarenki internetowej w Kinie Morena,
- wspieranie działań edukacyjnych przeciwdziałających patologiom,
- kontynuacja systemu stypendialnego,
- organizacja zajęć pozaszkolnych, pozalekcyjnych jako rozwój zainteresowań.
-
w zakresie podtrzymywania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturalnej:
- organizowanie uroczystości kulturalnych i patriotycznych przy współdziałaniu ze stowarzyszeniami (obchody rocznic historycznych, utrzymanie grobów i pomników),
- organizowanie „Dni miejscowości” przy współudziale stowarzyszeń i organizacji pozarządowych,
-
promowanie gminy poprzez:
- udział Chóru „Credo” w imprezach organizowanych na terenie innych gmin,
- udział uczniów i młodzieży w konkursach lokalnych oraz organizowanych poza terenem naszej Gminy,
- prowadzenie strony internetowej gminy.
-
w zakresie krajoznawstwa oraz wypoczynku dzieci i młodzieży:
- organizowanie wypoczynku letniego dla dzieci i młodzieży,
- organizowanie rajdów pieszych i rowerowych,
-
działania na rzecz rozwoju obszarów wiejskich,
- współpraca z Kołami Gospodyń Wiejskich,
- współpraca przy wdrożeniu Lokalnych Strategii Rozwoju.
-
w zakresie kultury:
- współpraca ze Stowarzyszeniami na rzecz organizacji XXXIX edycji „Ińskiego Lata Filmowego”,
- organizowanie cyklicznych imprez kulturalnych o zasięgu lokalnym i regionalnym,
- uruchomienie cyklicznych projekcji filmowych w miejscowym kinie,
- organizacja kulturalnej wymiany międzynarodowej z Niemcami i Ukrainą.
-
upowszechnianie kultury fizycznej i sportu:
- wspieranie miejskich, szkolnych i wiejskich klubów sportowych,
- organizacja przygotowań oraz uczestnictwo w gminnych, regionalnych, ogólnopolskich imprezach sportowych,
- promocja sportu dzieci i młodzieży,
- organizacja pozalekcyjnych zajęć sportowych (koła pływackie, wioślarskie, żeglarskie windsurfingowe, itp.),
- organizacja masowych imprez sportowo-rekreacyjnych.
-
w zakresie porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz przeciwdziałania patologiom społecznym:
-
promocja zdrowego stylu życia,
- zapobieganie i przeciwdziałanie uzależnieniom (szkolenia i pogawędki dla grup środowiskowych, spotkania klubu AA),
- upowszechniania wiedzy i umiejętności na rzecz obronności państwa, ratownictwa i ochrony ludności.
-
promocja zdrowego stylu życia,
-
w zakresie ekologii
- promowanie selektywnej zbiórki odpadów,
- akcje „Sprzątanie Świata”,
- ochrona i gospodarowanie zielenią.
-
działania na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami:
- organizacja współpracy międzynarodowej,
- wymiana młodzieży,
- organizacja wspólnych działań, imprez, konferencji, seminariów, imprez i zawodów sportowych.
V. Zasady współpracy.
-
Współpraca z organizacjami pozarządowymi w Gminie Ińsko odbywać się będzie na zasadach :
- pomocniczości – samorząd udziela pomocy organizacjom pozarządowym w niezbędnym zakresie, uzasadnionym potrzebami wspólnoty samorządowej,
- partnerstwa – współpraca równorzędnych dla siebie podmiotów w rozwiązywaniu wspólnie zdefiniowanych problemów i dążenie do osiągania wspólnie wytyczonych celów,
- suwerenności – szanując swoją autonomię gmina i organizacje pozarządowe nie narzucają sobie wzajemnie zadań oraz posiadają zdolność do bycia podmiotem prawa,
- efektywności – wspólne dążenie do osiągania możliwie najlepszych efektów realizowanych zadań publicznych,
- uczciwej konkurencji – równe traktowanie wszystkich podmiotów w zakresie wykonywanych działań,
- jawności – jawne są procedury postępowania przy realizacji przez organizacje pozarządowe zadań publicznych .
VI. Formy współpracy.
-
Współpraca z organizacjami pozarządowymi, które otrzymały status organizacji pożytku publicznego, może być realizowana w następujących formach:
- zlecenia i powierzenia tym organizacjom i podmiotom uprawnionym realizację zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz w innych ustawach,
- udzielanie przez samorząd wsparcia pozafinansowego dla organizacji (oddelegowanie pracowników, użyczenie sprzętu, bezpłatne udostępnienie sal urzędu itp.);
- otwarte spotkania pomiędzy organizacjami a przedstawicielami samorządu;
- koordynowanie działań, prowadzenie wspólnych przedsięwzięć (np. wspólne organizowanie konferencji czy współpracy przy świadczeniu konkretnych usług na rzecz społeczności lokalnej);
- doradztwo i udzielanie przez samorząd pomocy merytorycznej organizacjom, np. w przygotowaniu projektów i pisaniu wniosków;
- bieżąca wymiana informacji między administracją a organizacjami;
-
Inne formy współpracy to:
- wspólne rozpoznawanie potrzeb społeczności lokalnej i wspólne planowanie działań służących zaspokojeniu potrzeb;
- pomoc dla organizacji w poszukiwaniu środków finansowych z innych źródeł, zwłaszcza pomoc w pozyskiwaniu przez organizacje pozarządowe partnerów zagranicznych i środków z funduszy międzynarodowych, w szczególności z Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Społeczny);
- umożliwienie organizacjom skorzystania z preferencyjnych zasad uzyskiwania lokali na działalność;
- promowanie przez samorząd działalności organizacji i pomocy w tworzeniu jej dobrego wizerunku;
- organizowanie przez administrację samorządową szkoleń i doradztwa dla organizacji pozarządowych;
- dofinansowaniu przez samorząd, w formie grantów, pozarządowych ośrodków doradztwa dla inicjatyw pozarządowych;
- pomoc w nawiązywaniu współpracy międzynarodowej.
- Priorytetowe zadania publiczne;
Do priorytetowych zadań publicznych w roku 2012 przyjęto działania w zakresie:
- pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób;
- działalności charytatywnej;
- podtrzymywania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej;
- działalności na rzecz mniejszości narodowych;
- ochrony i promocja zdrowia;
- działania na rzecz osób niepełnosprawnych;
- promocja zatrudnienia i aktywizacji zawodowej osób pozostających bez pracy i zagrożonych zwolnieniem z pracy;
- upowszechniania i ochrony praw kobiet oraz działalność na rzecz równych praw kobiet i mężczyzn;
- działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości;
- działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych;
- nauki, edukacji, oświaty i wychowania;
- krajoznawstwa oraz wypoczynku dzieci i młodzieży;
- kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji;
- upowszechniania kultury fizycznej i sportu;
- ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego;
- porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz przeciwdziałania patologiom społecznym;
- upowszechniania wiedzy i umiejętności na rzecz obronności państwa;
- upowszechniania i ochrony wolności i praw człowieka oraz swobód obywatelskich, a także działań wspomagających rozwój demokracji;
- ratownictwa i ochrony ludności;
- pomocy ofiarom katastrof, klęsk żywiołowych, konfliktów zbrojnych i wojen w kraju i za granicą;
- upowszechniania i ochrony praw konsumentów;
- działań na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami;
- promocji i organizacji wolontariatu;
- Okres realizacji programu
Roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi na rok 2012 obowiązuje od dnia 01 stycznia 2012 r. do dnia 31 grudnia 2012 r.
- Sposób realizacji programu
-
Program będzie realizowany w szczególności poprzez :
-
zlecanie realizacji zadań publicznych:
- w ramach otwartych konkurów ofert,
- z pominięciem otwartego konkursu ofert,
- konsultowanie z organizacjami pozarządowymi projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej organizacji,
- przygotowywanie i prowadzenie konkursów dla organizacji pozarządowych na realizację zadań publicznych,
- sporządzanie sprawozdań ze współpracy z organizacjami pozarządowymi.
-
zlecanie realizacji zadań publicznych:
- Wysokość środków przeznaczona na realizację programu
Wysokość środków przeznaczona na realizację programu określa uchwała budżetowa na rok 2012.
X. Sposób oceny realizacji programu
Burmistrz Ińska w terminie do 30 kwietnia 2013 r. przedstawi Radzie Miejskiej w Ińsku sprawozdanie z realizacji niniejszego programu.
- Informacja o sposobie tworzenia programu oraz przebiegu konsultacji
-
tworzenie programu przebiegało w następujących etapach :
- przygotowanie projektu programu.
- konsultowanie projektu programu z organizacjami – w formie pisemnego lub elektronicznego wyrażenia przez organizacje opinii o projekcie programu, zamieszczonym na stronie internetowej Gminy Ińsko oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy i Miasta w terminie od 10 listopada 2011 r. do 18 listopada 2011 r.
- sporządzenie zestawienia wniesionych uwag, opinii, wniosków i propozycji zgłoszonych w trakcie konsultacji oraz ich rozpatrzenie,
- opracowanie ostatecznego projektu programu oraz przedłożenie na sesji Rady Miejskiej wraz z projektem uchwały w sprawie przyjęcia programu współpracy Gminy Ińsko z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2012 rok,
- podjęcie przez Radę Miejską w Ińsku uchwały przyjmującej program.
- Postanowienia końcowe
- Zmiany niniejszego Programu wymagają formy przyjętej dla jego uchwalenia
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym programie zastosowanie mają przepisy ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, ustawy Kodeks Cywilny, ustawy o finansach publicznych oraz ustawy Prawo zamówień publicznych.
XIII. TRYB POWOŁYWANIA I ZASADY DZIAŁANIA KOMISJI KONKURSOWYCH DO OPINIOWANIA OFERT ZŁOŻONYCH W OTWARTYCH KONKURSACH OFERT
-
Przeprowadzenie otwartych konkursów ofert odbywa się wg następujących zasad:
- zlecanie realizacji zadań publicznych Gminy organizacjom obejmuje w pierwszej kolejności zadania priorytetowe i odbywa się po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert, chyba że przepisy odrębne przewidują inny tryb zlecania lub dane zadanie można zrealizować efektywniej w inny sposób określony w przepisach odrębnych, w szczególności poprzez zakup usług na zasadach i w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych, przy porównywalności metod kalkulacji kosztów oraz porównywalności opodatkowania;
- otwarty konkurs ofert ogłasza Burmistrz;
- termin do składania ofert nie może być krótszy niż 21 dni od ukazania się ostatniego ogłoszenia o konkursie;
-
otwarty konkurs ofert ogłasza się w:
- BIP;
- na stronie internetowej Gminy (http://www.insko.pl/);
- na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu.
- ogłoszenie otwartego konkursu ofert można także zamieścić w dzienniku lub tygodniku o zasięgu ogólnopolskim, regionalnym lub lokalnym, w zależności od rodzaju zadania publicznego;
-
ogłoszenie otwartego konkursu ofert powinno zawierać informację o:
- rodzaju zadania;
- wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację tego zadania;
- zasadach przyznawania dotacji;
- terminach i warunkach realizacji zadania;
- terminie składania ofert;
- trybie i kryteriach stosowanych przy wyborze ofert oraz terminie dokonania wyboru ofert;
- zrealizowanych przez organ administracji publicznej w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom;
- otwarty konkurs ofert prowadzi Komisja Konkursowa powoływana przez Burmistrza, zwana dalej Komisją;
-
w skład Komisji wchodzą, między innymi, przedstawiciele Burmistrza (w liczbie co najmniej 2) i przedstawiciele desygnowani przez organizacje pożytku publicznego
(w liczbie nie mniejszej niż liczba przedstawicieli Burmistrza); - członkowie Komisji przed rozpoczęciem prac składają oświadczenie, że nie są członkami organizacji, która złożyła ofertę konkursową;
- w pracach Komisji nie może uczestniczyć przedstawiciel organizacji, która bierze udział w konkursie, ani przedstawiciel Burmistrza, jeśli związany jest z taką organizacją;
- do członków Komisji biorących udział w opiniowaniu ofert stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego dotyczące wyłączenia pracownika;
- w pracach Komisji mogą uczestniczyć także, z głosem doradczym, osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy. Osoby te mogą zostać zaproszone przez Burmistrza lub Komisję;
- wymagane quorum dla skutecznego odbycia posiedzenia Komisji, to obecność co najmniej połowy jej składu;
- pierwsze posiedzenie Komisji zwołuje pełnomocnik;
- na pierwszym posiedzeniu Komisja wybiera spośród swojego składu przewodniczącego i dokonuje następnie oceny formalnej złożonych ofert;
- pracami Komisji kieruje jej przewodniczący lub osoba przez niego upoważniona, która zwołuje ponadto kolejne posiedzenia Komisji;
-
Komisja rozpatruje tylko oferty złożone w terminie i miejscu wskazanym w ogłoszeniu otwartego konkursu ofert na obowiązującym wzorze oferty, określonym przez właściwego ministra. Wraz z ofertą podpisaną przez upoważnione do tego osoby, oferent zobowiązany jest złożyć:
- potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię obowiązującego statutu oferenta (jeśli taki posiada) opatrzoną podpisem osoby lub osób reprezentujących organizację (zgodnie z wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego, dalej zwanego KRS) i pieczęcią oferenta;
- potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię aktualnego odpisu z KRS lub innej właściwej ewidencji, potwierdzającą status prawny podmiotu oraz zakres prowadzonej działalności;
- sprawozdanie merytoryczne i finansowe zawierające pełne i wyczerpujące informacje z działalności w roku poprzedzającym rok składania oferty (nie dotyczy organizacji zarejestrowanych w roku składania oferty). W przypadku prowadzenia przez organizacje krótszej działalności – za okres tej działalności;
- w przypadku niedołączenia wymaganego załącznika lub braku podpisu osoby bądź osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu organizacji, Komisja wzywa oferenta za pośrednictwem osoby wskazanej w złożonej ofercie jako osoba upoważniona do składania wyjaśnień i uzupełnień dotyczących oferty, do uzupełnienia braków formalnych w terminie do 3 dni roboczych od otrzymania wezwania, poprzez ich bezpośrednie dostarczenie Komisji;
- nie dopuszcza się ustnego przekazanie informacji w zakresie występujących braków formalnych,
- nieusunięcie braków w terminie i zakresie określonym w pkt 1.17 skutkować będzie odrzuceniem złożonej oferty;
-
Komisja dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej na przekazanych przez pełnomocnika formularzach:
- oświadczenia woli członka Komisji;
- karty oceny formalnej oferty;
- karty oceny merytorycznej oferty;
- karty zbiorczej oceny merytorycznej;
- protokołu końcowego z prac Komisji;
- ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert, które stanowią obligatoryjne załączniki do Zarządzenia Burmistrza powołującego jej skład osobowy;
-
wszystkie oferty spełniające wymogi formalne zostają zakwalifikowane do oceny merytorycznej, w której Komisja w szczególności:
- ocenia możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację;
- ocenia przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
- ocenia proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja będzie realizować zadanie publiczne;
- w przypadku wspierania wykonywania zadania publicznego, wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji, uwzględnia planowany przez organizację udział własnych środków finansowych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego;
- uwzględnia planowany przez organizację wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków;
- uwzględnia analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków;
- ocena merytoryczna dokonywana przez Komisję przebiega wg kryteriów określonych w karcie oceny merytorycznej oferty, stanowiącej załącznik do Zarządzenia o powołaniu Komisji. Kryteria te podane są ponadto do publicznej wiadomości w dokumentacji (specyfikacji) otwartych konkursów ofert;
-
przy ocenie punktowej oferty Komisja stosuje następujące zasady:
- minimalny próg punktowy, aby oferta spełniała warunki konkursowe, wynosi 65 punktów. W przypadku nie osiągnięcia ww. progu oferta nie jest rozpatrywana;
-
minimalne progi punktowe dla poszczególnych działów karty oceny merytorycznej oferty wynoszą:
- dział „Przygotowanie organizacji do realizacji zadania” – 12 punktów na 20 możliwych do uzyskania;
- dział „Sposób realizacji zadania” – 33 punkty na 50 możliwych do uzyskania;
- dział „Budżet zadania” - 20 punktów na 30 możliwych do uzyskania.
- oferta, która nie osiągnie minimalnych progów oceny w poszczególnych działach nie jest rozpatrywana.
-
rozbieżność w ocenie nie może być większa niż:
- dział „Przygotowanie organizacji do realizacji zadania” – 6 punktów;
- dział „Sposób realizacji zadania” – 15 punktów;
- dział „Budżet zadania” – 9 punktów.
- w przypadku rozbieżności w ocenie w poszczególnych działach, członkowie Komisji muszą uzgodnić wspólną, ostateczną ocenę;
- w sytuacjach tego wymagających, Komisja podejmuje ostateczne decyzje w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów w obecności, co najmniej połowy swych członków. W przypadku równej ilości głosów, po ponownym rozpatrzeniu sprawy przeprowadza się powtórne głosowanie. O ile w ponownym głosowaniu nie nastąpi rozstrzygnięcie - decyduje głos przewodniczącego Komisji;
- w przypadku ofert z największą ilością punktów rekomendowanych przez Komisję do otrzymania dotacji a wymagających poprawek, Komisja powinna w uwagach opisać rekomendowane poprawki (zmianę zakresu zadania i dostosowanie harmonogramu finansowego-rzeczowo do wysokości proponowanej dotacji);
-
celem Komisji jest zaopiniowanie złożonych ofert i przedłożenie Burmistrzowi protokołu oceny konkursu, który zawierać powinien w szczególności:
- wykaz ofert, które spełniają wymogi formalne;
- wykaz ofert, które nie spełniają wymogów formalnych;
- wykaz ofert, które uzyskały największą średnią liczbę punktów przyznanych przez Komisję wraz z propozycjami wysokości dotacji przeznaczonej na realizację poszczególnych zadań publicznych;
- w otwartym konkursie ofert może zostać wybrana więcej niż jedna oferta;
- ostatecznego wyboru najkorzystniejszych ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Burmistrz;
- wyniki otwartego konkursu ofert publikowane są w miejscach, o których mowa w ust. 1 pkt 4 niezwłocznie po wyborze oferty;
-
ogłoszenie wyników otwartego konkursu ofert zawiera w szczególności:
- nazwę oferenta;
- nazwę zadania publicznego;
- wysokość przyznanych środków publicznych.
- na pisemny wniosek każdy może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty;
- organizacje biorące udział w otwartym konkursie ofert winny otrzymać informację z jakiego powodu ich oferta została odrzucona lub nie otrzymała dofinansowania;
- po ogłoszeniu wyników otwartego konkursu ofert Burmistrz, bez zbędnej zwłoki, zawiera umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego lub o powierzenie realizacji zadania publicznego z wyłonionymi organizacjami;
-
Burmistrz unieważnia otwarty konkurs ofert, jeżeli:
- nie złożono żadnej oferty;
- żadna ze złożonych ofert nie spełniała wymogów zawartych w ogłoszeniu, o którym mowa w ust. 1 pkt 6;
- informację o unieważnieniu otwartego konkursu ofert Burmistrz podaje do publicznej wiadomości w sposób określony ust. 1 pkt 4;
- Na wniosek organizacji, Burmistrz może zlecić tej organizacji realizację zadania publicznego o charakterze lokalnym z pominięciem otwartego konkursu ofert, w przypadkach i na zasadach określonych w art. 19a ustawy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszej procedurze, zastosowanie mają odpowiednie przepisy ustawy oraz przepisy prawa powszechnie obowiązujące”.
UZASADNIENIE
Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie w art.5 ust.3 nakłada na organy stanowiące jednostek samorządu obowiązek uchwalania rocznych programów współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 ww. ustawy.
Aby określić cele programu, adresatów i zadania przewidziane do realizacji w 2012 roku we współpracy z organizacjami pozarządowymi przyjęcie niniejszej uchwały wraz z załącznikiem, którym jest „Program współpracy Gminy Ińsko z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego” na rok 2012 jest celowe i uzasadnione.
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Patrycja Zimnicka | 10-11-2011 13:11 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 10-11-2011 | |
Ostatnia aktualizacja: | Patrycja Zimnicka | 10-11-2011 13:12 |