Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy i Miasta w Ińsku
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Projekt uchwały w sprawie przyjęcia programu współpracy Gminy Ińsko z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2012 rok

Uchwała Nr …./…/ 2011

Rady Miejskiej w Ińsku

z dnia … listopada 2011 roku

 

 

w sprawie: przyjęcia programu współpracy Gminy Ińsko  z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2012 rok

 
Na podstawie art. 7 ust.1 pkt.19 i art.18 ust.2 pkt. 15  ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późniejszymi zmianami) oraz  art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz. U. Nr 96 poz. 873 z późniejszymi zmianami) uchwala się, co następuje:

 

§ 1.

Uchwala się roczny „Program współpracy Gminy Ińsko z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2012”, stanowiący  załącznik do niniejszej uchwały.

 

§ 2.

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Ińska

 

§ 3.

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012.

 

 

 

 

Przewodniczący Rady

 

                Bogdan Terebecki

 

 

 

 

 

                                                                                              Załącznik

           do Uchwały Nr …/… /2011 

            Rady Miejskiej w Ińsku

z dnia … grudnia 2011 roku

 

 

 

PROGRAM WSPÓŁPRACY GMINY IŃSKO

Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI NA ROK 2012

 

 

I. Wstęp:

 

 

  1. Program współpracy wynika z ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 r. (Dz. U. z 2003r. Nr 96, poz. 873 ze zm.) i obowiązku wzajemnego informowania się przez organizacje i władze samorządowe o planowanych kierunkach działalności i współdziałania w celu zharmonizowania tych działań.
  2. Program określa cele, formy, zasady i zakres współpracy gminy Ińsko z organizacjami pozarządowymi oraz priorytety zadań publicznych, których realizacja będzie związana z udzieleniem pomocy publicznej.

 

II. Cele programu.

 

  1. Kształtowanie demokratycznego ładu społecznego w środowisku lokalnym, poprzez budowanie partnerstwa między administracją publiczną i organizacjami pozarządowymi. Służyć temu może wspieranie organizacji pozarządowych w realizacji ważnych celów społecznych.
  2.  
  3. Cele szczegółowe programu na rok 2012 są następujące :
    1. umocnienie lokalnych działań, stworzenie warunków dla powstania inicjatyw
      i struktur funkcjonujących na rzecz społeczności lokalnych;
    2. zwiększenie wpływu sektora obywatelskiego na kreowanie polityki społecznej
      w gminie;
    3. poprawa jakości życia, poprzez pełniejsze zaspokajanie potrzeb społecznych;
    4.  integracja podmiotów polityki lokalnej obejmującej swym zakresem sferę zadań publicznych wymienionych w art.4 ustawy;
    5. udział zainteresowanych podmiotów przy tworzeniu programu współpracy ;
    6. otwarcie na innowacyjność, konkurencyjność poprzez umożliwienie organizacjom pozarządowym indywidualnego wystąpienia z ofertą realizacji projektów konkretnych zadań publicznych, które obecnie prowadzone są przez samorząd;
    7. wypracowanie rocznego modelu lokalnej współpracy pomiędzy organizacjami pozarządowymi a jednostkami samorządu terytorialnego jako elementu długoterminowego programu współpracy.

 

III. Adresaci programu.

           

Program adresowany jest do organizacji działających na terenie Gminy Ińsko na rzecz jej mieszkańców, tj.:

  1. stowarzyszenia;
  2. fundacje;
  3. osoby prawne i jednostki organizacyjne kościołów i związków wyznaniowych (np. grupy charytatywne, zakłady opiekuńcze);
  4. stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego;

 

IV. Zakres przedmiotowy przewidziany do realizacji w 2012 r.

 

Roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi ustawowo uprawnionymi do prowadzenia działalności pożytku publicznego, obejmuje następujące zadania publiczne:

 

  1. w zakresie działalności charytatywnej:
    1. udostępnienie pomieszczeń lokalowych w budynku Urzędu Gminy i Miasta Ińsko, OSP oraz Centrum Oświatowo – Kulturalnym w celu prowadzenia działalności statutowej organizacji, stowarzyszeń i grup środowiskowych
    2. prowadzenie bezpłatnego poradnictwa prawnego na rzecz organizacji pozarządowych,

 

  1. w zakresie ochrony i promocji zdrowia:
    1. przeprowadzenia badań profilaktycznych dla ludności,
    2. wspieranie działalności edukacyjno – profilaktycznej dot. zdrowia,

 

  1. w zakresie działania na rzecz osób niepełnosprawnych:
    1. organizowanie imprez integracyjnych (spotkania z osobami niepełnosprawnymi),
    2. likwidacja barier architektonicznych,

 

  1. w zakresie nauki, edukacji, oświaty i wychowania dzieci i młodzieży:
    1. organizowanie konkursów językowych,
    2. udostępnianie kawiarenki internetowej w Kinie Morena,
    3. wspieranie działań edukacyjnych przeciwdziałających patologiom,
    4. kontynuacja systemu stypendialnego,
    5. organizacja zajęć pozaszkolnych, pozalekcyjnych jako rozwój zainteresowań.

 

  1. w zakresie podtrzymywania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości  oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturalnej:
    1. organizowanie uroczystości kulturalnych i patriotycznych przy współdziałaniu ze stowarzyszeniami (obchody rocznic historycznych, utrzymanie grobów i pomników),
    2. organizowanie „Dni miejscowości” przy współudziale stowarzyszeń i organizacji pozarządowych,
    3. promowanie gminy poprzez:
      1. udział Chóru „Credo” w imprezach organizowanych na terenie innych gmin,
      2. udział uczniów i młodzieży w konkursach lokalnych oraz organizowanych poza terenem naszej Gminy,
    4. prowadzenie strony internetowej gminy.

 

  1. w zakresie krajoznawstwa oraz wypoczynku dzieci i młodzieży:
    1. organizowanie wypoczynku letniego dla dzieci i młodzieży,
    2. organizowanie rajdów pieszych i rowerowych,

 

  1. działania na rzecz rozwoju obszarów wiejskich,
    1. współpraca z Kołami Gospodyń Wiejskich,
    2. współpraca przy wdrożeniu Lokalnych Strategii Rozwoju.

 

  1. w zakresie kultury:
    1. współpraca ze Stowarzyszeniami na rzecz organizacji  XXXIX edycji „Ińskiego Lata Filmowego”,
    2. organizowanie cyklicznych imprez kulturalnych o zasięgu lokalnym i regionalnym,
    3. uruchomienie cyklicznych projekcji filmowych w  miejscowym kinie,
    4. organizacja kulturalnej wymiany międzynarodowej z Niemcami i Ukrainą.

 

  1. upowszechnianie kultury fizycznej i sportu:
    1. wspieranie miejskich, szkolnych i wiejskich klubów sportowych,
    2. organizacja przygotowań oraz uczestnictwo w gminnych, regionalnych, ogólnopolskich imprezach sportowych,
    3. promocja sportu dzieci i młodzieży,
    4. organizacja pozalekcyjnych zajęć sportowych (koła pływackie, wioślarskie, żeglarskie windsurfingowe, itp.),
    5.  organizacja masowych imprez sportowo-rekreacyjnych.                                                 
  2.  w zakresie porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz przeciwdziałania patologiom społecznym:
    1. promocja zdrowego stylu życia,
      1. zapobieganie i przeciwdziałanie uzależnieniom (szkolenia i pogawędki dla grup środowiskowych, spotkania klubu AA),
      2. upowszechniania wiedzy i umiejętności na rzecz obronności państwa, ratownictwa i ochrony ludności.           

                                   

  1.  w zakresie ekologii
    1. promowanie selektywnej zbiórki odpadów,
    2. akcje „Sprzątanie Świata”,
    3. ochrona i gospodarowanie zielenią.

 

  1. działania na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy   między społeczeństwami:
    1. organizacja współpracy międzynarodowej,
    2. wymiana młodzieży,
    3. organizacja wspólnych działań, imprez, konferencji, seminariów, imprez i zawodów  sportowych.

 

V. Zasady współpracy.

 

  1. Współpraca z organizacjami pozarządowymi w Gminie Ińsko odbywać się będzie na zasadach :
    1. pomocniczości – samorząd udziela pomocy organizacjom pozarządowym w niezbędnym zakresie, uzasadnionym potrzebami wspólnoty samorządowej,
    2. partnerstwa – współpraca równorzędnych dla siebie podmiotów w rozwiązywaniu wspólnie zdefiniowanych problemów i dążenie do osiągania wspólnie wytyczonych celów,
    3. suwerenności – szanując swoją autonomię gmina  i organizacje pozarządowe nie narzucają sobie wzajemnie zadań oraz posiadają zdolność do bycia podmiotem prawa,
    4. efektywności – wspólne dążenie do osiągania możliwie najlepszych efektów realizowanych zadań publicznych,
    5. uczciwej konkurencji – równe traktowanie wszystkich podmiotów w zakresie wykonywanych działań,
    6. jawności –  jawne są procedury postępowania przy realizacji przez organizacje pozarządowe zadań publicznych .

 

VI. Formy współpracy.

 

  1. Współpraca z organizacjami pozarządowymi, które otrzymały status organizacji pożytku publicznego, może być realizowana w następujących formach:
    1. zlecenia i powierzenia tym organizacjom i podmiotom uprawnionym realizację zadań publicznych na zasadach określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego                  i o wolontariacie oraz w innych ustawach,
    2. udzielanie przez samorząd wsparcia pozafinansowego dla organizacji (oddelegowanie pracowników, użyczenie sprzętu, bezpłatne udostępnienie sal urzędu itp.);
    3. otwarte spotkania pomiędzy organizacjami a przedstawicielami samorządu;
    4. koordynowanie działań, prowadzenie wspólnych przedsięwzięć (np. wspólne organizowanie konferencji czy współpracy przy świadczeniu konkretnych usług na rzecz społeczności lokalnej);
    5. doradztwo i udzielanie przez samorząd pomocy merytorycznej organizacjom, np. w przygotowaniu projektów i pisaniu wniosków;
    6. bieżąca wymiana informacji między administracją a organizacjami;                                
  2. Inne formy współpracy to:
    1. wspólne rozpoznawanie potrzeb społeczności lokalnej i wspólne planowanie działań służących zaspokojeniu potrzeb;
    2. pomoc dla organizacji w poszukiwaniu środków finansowych z innych źródeł, zwłaszcza pomoc w pozyskiwaniu przez organizacje pozarządowe partnerów zagranicznych i środków z funduszy międzynarodowych, w szczególności z Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Społeczny);
    3. umożliwienie organizacjom skorzystania z preferencyjnych zasad uzyskiwania lokali na działalność;
    4. promowanie przez samorząd działalności organizacji i pomocy w tworzeniu jej dobrego wizerunku;
    5. organizowanie przez administrację samorządową szkoleń i doradztwa dla organizacji pozarządowych;
    6. dofinansowaniu przez samorząd, w formie grantów, pozarządowych ośrodków doradztwa dla inicjatyw pozarządowych;
    7. pomoc w nawiązywaniu współpracy międzynarodowej.

 

  1. Priorytetowe zadania publiczne;

 

Do priorytetowych zadań publicznych w roku 2012 przyjęto działania w zakresie:

 

  1. pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób;
  2. działalności charytatywnej;
  3. podtrzymywania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej;
  4. działalności na rzecz mniejszości narodowych;
  5. ochrony i promocja zdrowia;
  6. działania na rzecz osób niepełnosprawnych;
  7. promocja zatrudnienia i aktywizacji zawodowej osób pozostających bez pracy i zagrożonych zwolnieniem z pracy;
  8. upowszechniania i ochrony praw kobiet oraz działalność na rzecz równych praw kobiet i mężczyzn;
  9. działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości;
  10. działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych;
  11. nauki, edukacji, oświaty i wychowania;
  12. krajoznawstwa oraz wypoczynku dzieci i młodzieży;
  13. kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i tradycji;
  14. upowszechniania kultury fizycznej i sportu;
  15. ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego;
  16. porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz przeciwdziałania patologiom  społecznym;
  17. upowszechniania wiedzy i umiejętności na rzecz obronności państwa;
  18. upowszechniania i ochrony wolności i praw człowieka oraz swobód obywatelskich, a także działań wspomagających rozwój demokracji;
  19. ratownictwa i ochrony ludności;
  20. pomocy ofiarom katastrof, klęsk żywiołowych, konfliktów zbrojnych i wojen w kraju i za granicą;
  21. upowszechniania i ochrony praw konsumentów;
  22. działań na rzecz integracji europejskiej oraz rozwijania kontaktów i współpracy między społeczeństwami;
  23. promocji i organizacji wolontariatu;
  24. Okres realizacji programu

 

Roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi na rok 2012 obowiązuje od dnia 01 stycznia 2012 r. do dnia 31 grudnia 2012 r.

 

  1. Sposób realizacji programu

 

  1. Program będzie realizowany w szczególności poprzez :
    1. zlecanie realizacji zadań publicznych:
      1. w ramach otwartych konkurów ofert,
      2. z pominięciem otwartego konkursu ofert,
    2. konsultowanie z organizacjami pozarządowymi projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej organizacji,
    3.  przygotowywanie i prowadzenie konkursów dla organizacji pozarządowych na realizację zadań publicznych,
    4. sporządzanie sprawozdań ze współpracy z organizacjami pozarządowymi.

 

  1.  Wysokość środków przeznaczona na realizację programu

 

Wysokość środków przeznaczona na realizację programu określa uchwała budżetowa na rok 2012.

 

X. Sposób oceny realizacji programu

 

Burmistrz Ińska w terminie do 30 kwietnia 2013 r. przedstawi Radzie Miejskiej w Ińsku sprawozdanie z realizacji niniejszego programu.

 

  1. Informacja  o sposobie tworzenia programu oraz przebiegu konsultacji

 

  1. tworzenie programu przebiegało w następujących etapach :
    1. przygotowanie projektu programu.
    2. konsultowanie projektu programu z organizacjami – w formie pisemnego lub elektronicznego wyrażenia przez organizacje opinii o projekcie programu, zamieszczonym na stronie internetowej Gminy Ińsko oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy i Miasta w terminie od 10 listopada 2011 r. do 18 listopada 2011 r.
    3. sporządzenie zestawienia wniesionych uwag, opinii, wniosków i propozycji zgłoszonych w trakcie konsultacji oraz ich rozpatrzenie,
    4. opracowanie ostatecznego projektu programu oraz przedłożenie na sesji Rady Miejskiej wraz z projektem uchwały w sprawie przyjęcia programu współpracy Gminy Ińsko  z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2012 rok,
    5. podjęcie przez Radę Miejską w Ińsku uchwały przyjmującej program.

 

  1. Postanowienia końcowe

 

  1. Zmiany niniejszego Programu wymagają formy przyjętej dla jego uchwalenia
  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym programie zastosowanie mają przepisy ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, ustawy Kodeks Cywilny, ustawy  o finansach publicznych oraz ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

 

XIII.  TRYB POWOŁYWANIA I ZASADY DZIAŁANIA KOMISJI KONKURSOWYCH DO OPINIOWANIA OFERT ZŁOŻONYCH W OTWARTYCH KONKURSACH OFERT

 

  1. Przeprowadzenie otwartych konkursów ofert odbywa się wg następujących zasad:      
    1. zlecanie realizacji zadań publicznych Gminy organizacjom obejmuje w pierwszej kolejności zadania priorytetowe i odbywa się po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert, chyba że przepisy odrębne przewidują inny tryb zlecania lub dane zadanie można zrealizować efektywniej w inny sposób określony w przepisach odrębnych, w szczególności poprzez zakup usług na zasadach i w trybie określonym w przepisach o zamówieniach publicznych, przy porównywalności metod kalkulacji kosztów oraz porównywalności opodatkowania;
    2. otwarty konkurs ofert ogłasza Burmistrz;
    3. termin do składania ofert nie może być krótszy niż 21 dni od ukazania się ostatniego ogłoszenia o konkursie;
    4. otwarty konkurs ofert ogłasza się w:
      1. BIP;
      2. na stronie internetowej Gminy (http://www.insko.pl/);
      3. na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu.
    5. ogłoszenie otwartego konkursu ofert można także zamieścić w dzienniku lub tygodniku o zasięgu ogólnopolskim, regionalnym lub lokalnym, w zależności od rodzaju zadania publicznego;
    6. ogłoszenie otwartego konkursu ofert powinno zawierać informację o:
      1. rodzaju zadania;
      2. wysokości środków publicznych przeznaczonych na realizację tego zadania;
      3. zasadach przyznawania dotacji;
      4. terminach i warunkach realizacji zadania;
      5. terminie składania ofert;
      6. trybie i kryteriach stosowanych przy wyborze ofert oraz terminie dokonania wyboru ofert;
      7. zrealizowanych przez organ administracji publicznej w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom;
    7. otwarty konkurs ofert prowadzi Komisja Konkursowa powoływana przez Burmistrza, zwana dalej Komisją;
    8. w skład Komisji wchodzą, między innymi, przedstawiciele Burmistrza (w liczbie co najmniej 2) i przedstawiciele desygnowani przez organizacje pożytku publicznego
      (w liczbie nie mniejszej niż liczba przedstawicieli Burmistrza);
    9. członkowie Komisji przed rozpoczęciem prac składają oświadczenie, że nie są członkami organizacji, która złożyła ofertę konkursową;
    10. w pracach Komisji nie może uczestniczyć przedstawiciel organizacji, która bierze udział w konkursie, ani przedstawiciel Burmistrza, jeśli związany jest z taką organizacją;
    11. do członków Komisji biorących udział w opiniowaniu ofert stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego dotyczące wyłączenia pracownika;
    12. w pracach Komisji mogą uczestniczyć także, z głosem doradczym, osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy. Osoby te mogą zostać zaproszone przez Burmistrza lub Komisję;
    13. wymagane quorum dla skutecznego odbycia posiedzenia Komisji, to obecność co najmniej połowy jej składu;
    14. pierwsze posiedzenie Komisji zwołuje pełnomocnik;
    15. na pierwszym posiedzeniu Komisja wybiera spośród swojego składu przewodniczącego i dokonuje następnie oceny formalnej złożonych ofert;
    16. pracami Komisji kieruje jej przewodniczący lub osoba przez niego upoważniona, która zwołuje ponadto kolejne posiedzenia Komisji;
    17. Komisja rozpatruje tylko oferty złożone w terminie i miejscu wskazanym w ogłoszeniu otwartego konkursu ofert na obowiązującym wzorze oferty, określonym przez właściwego ministra. Wraz z ofertą podpisaną przez upoważnione do tego osoby, oferent zobowiązany jest złożyć:
      1. potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię obowiązującego statutu oferenta (jeśli taki posiada) opatrzoną podpisem osoby lub osób reprezentujących organizację (zgodnie z wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego, dalej zwanego KRS) i pieczęcią oferenta;
      2. potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię aktualnego odpisu z KRS lub innej właściwej ewidencji, potwierdzającą status prawny podmiotu oraz zakres prowadzonej działalności;
      3. sprawozdanie merytoryczne i finansowe zawierające pełne i wyczerpujące informacje z działalności w roku poprzedzającym rok składania oferty (nie dotyczy organizacji zarejestrowanych w roku składania oferty). W przypadku prowadzenia przez organizacje krótszej działalności – za okres tej działalności;
    18. w przypadku niedołączenia wymaganego załącznika lub braku podpisu osoby bądź osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu organizacji, Komisja wzywa oferenta za pośrednictwem osoby wskazanej w złożonej ofercie jako osoba upoważniona do składania wyjaśnień i uzupełnień dotyczących oferty, do uzupełnienia braków formalnych w terminie do 3 dni roboczych od otrzymania wezwania, poprzez ich bezpośrednie dostarczenie Komisji;
    19. nie dopuszcza się ustnego przekazanie informacji w zakresie występujących braków formalnych,
    20. nieusunięcie braków w terminie i zakresie określonym w pkt 1.17 skutkować będzie odrzuceniem złożonej oferty;
    21. Komisja dokumentuje swoją pracę w formie pisemnej na przekazanych przez pełnomocnika formularzach:
      1. oświadczenia woli członka Komisji;
      2. karty oceny formalnej oferty;
      3. karty oceny merytorycznej oferty;
      4. karty zbiorczej oceny merytorycznej;
      5. protokołu końcowego z prac Komisji;
      6. ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert, które stanowią obligatoryjne załączniki do Zarządzenia Burmistrza powołującego jej skład osobowy;
    22. wszystkie oferty spełniające wymogi formalne zostają zakwalifikowane do oceny merytorycznej, w której Komisja w szczególności:
      1. ocenia możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację;
      2. ocenia przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;
      3. ocenia proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja będzie realizować zadanie publiczne;
      4. w przypadku wspierania wykonywania zadania publicznego, wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji, uwzględnia planowany przez organizację udział własnych środków finansowych lub środków pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego;
      5. uwzględnia planowany przez organizację wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków;
      6. uwzględnia analizę i ocenę realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków;
    23.  ocena merytoryczna dokonywana przez Komisję przebiega wg kryteriów określonych w karcie oceny merytorycznej oferty, stanowiącej załącznik do Zarządzenia o powołaniu Komisji. Kryteria te podane są ponadto do publicznej wiadomości w dokumentacji (specyfikacji) otwartych konkursów ofert;
    24. przy ocenie punktowej oferty Komisja stosuje następujące zasady:
      1. minimalny próg punktowy, aby oferta spełniała warunki konkursowe, wynosi 65 punktów. W przypadku nie osiągnięcia ww. progu oferta nie jest rozpatrywana;
      2. minimalne progi punktowe dla poszczególnych działów karty oceny merytorycznej oferty wynoszą:
        1.  dział „Przygotowanie organizacji do realizacji zadania” – 12 punktów na 20 możliwych do uzyskania;
        2.  dział „Sposób realizacji zadania” – 33 punkty na 50 możliwych do uzyskania;
        3.  dział „Budżet zadania” - 20 punktów na 30 możliwych do uzyskania.
    25. oferta, która nie osiągnie minimalnych progów oceny w poszczególnych działach nie jest rozpatrywana.
  2.  rozbieżność w ocenie nie może być większa niż:
    1. dział „Przygotowanie organizacji do realizacji zadania” – 6 punktów;
    2. dział „Sposób realizacji zadania” – 15 punktów;
    3. dział „Budżet zadania” – 9 punktów.
  3. w przypadku rozbieżności w ocenie w poszczególnych działach, członkowie Komisji muszą uzgodnić wspólną, ostateczną ocenę;
  4. w sytuacjach tego wymagających, Komisja podejmuje ostateczne decyzje w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów w obecności, co najmniej połowy swych członków. W przypadku równej ilości głosów, po ponownym rozpatrzeniu sprawy przeprowadza się powtórne głosowanie. O ile w ponownym głosowaniu nie nastąpi rozstrzygnięcie - decyduje głos przewodniczącego Komisji;
  5. w przypadku ofert z największą ilością punktów rekomendowanych przez Komisję do otrzymania dotacji a wymagających poprawek, Komisja powinna w uwagach opisać rekomendowane poprawki (zmianę zakresu zadania i dostosowanie harmonogramu finansowego-rzeczowo do wysokości proponowanej dotacji);
  6. celem Komisji jest zaopiniowanie złożonych ofert i przedłożenie Burmistrzowi protokołu oceny konkursu, który zawierać powinien w szczególności:
    1. wykaz ofert, które spełniają wymogi formalne;
    2. wykaz ofert, które nie spełniają wymogów formalnych;
    3. wykaz ofert, które uzyskały największą średnią liczbę punktów przyznanych przez Komisję wraz z propozycjami wysokości dotacji przeznaczonej na realizację poszczególnych zadań publicznych;
  7. w otwartym konkursie ofert może zostać wybrana więcej niż jedna oferta;
  8. ostatecznego wyboru najkorzystniejszych ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Burmistrz;
  9. wyniki otwartego konkursu ofert publikowane są w miejscach, o których mowa w ust. 1 pkt 4 niezwłocznie po wyborze oferty;
  10. ogłoszenie wyników otwartego konkursu ofert zawiera w szczególności:
    1. nazwę oferenta;
    2. nazwę zadania publicznego;
    3. wysokość przyznanych środków publicznych.
  11.  na pisemny wniosek każdy może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty;
  12. organizacje biorące udział w otwartym konkursie ofert winny otrzymać informację z jakiego powodu ich oferta została odrzucona lub nie otrzymała dofinansowania;
  13. po ogłoszeniu wyników otwartego konkursu ofert Burmistrz, bez zbędnej zwłoki, zawiera umowy o wsparcie realizacji zadania publicznego lub o powierzenie realizacji zadania publicznego z wyłonionymi organizacjami;
  14. Burmistrz unieważnia otwarty konkurs ofert, jeżeli:
    1. nie złożono żadnej oferty;
    2. żadna ze złożonych ofert nie spełniała wymogów zawartych w ogłoszeniu, o którym mowa w ust. 1 pkt 6;
  15. informację o unieważnieniu otwartego konkursu ofert Burmistrz podaje do publicznej wiadomości w sposób określony ust. 1 pkt 4;
  16. Na wniosek organizacji, Burmistrz może zlecić tej organizacji realizację zadania publicznego o charakterze lokalnym z pominięciem otwartego konkursu ofert, w przypadkach i na zasadach określonych w art. 19a ustawy.
  17. W sprawach nieuregulowanych w niniejszej procedurze, zastosowanie mają odpowiednie przepisy ustawy oraz przepisy prawa powszechnie obowiązujące”.

 

 

 

 

 UZASADNIENIE

 

 

            Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie w art.5 ust.3 nakłada na organy stanowiące jednostek samorządu obowiązek uchwalania rocznych programów współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których  mowa w art.3 ust.3 ww. ustawy.

Aby określić cele programu, adresatów i zadania przewidziane do realizacji  w 2012 roku we współpracy z organizacjami pozarządowymi przyjęcie niniejszej uchwały wraz z załącznikiem, którym jest „Program współpracy Gminy Ińsko z podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego” na rok 2012 jest celowe i uzasadnione.

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Patrycja Zimnicka 10-11-2011 13:11
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 10-11-2011
Ostatnia aktualizacja: Patrycja Zimnicka 10-11-2011 13:48