eBoi
Jak załatwić sprawę?
Uchwała Nr XIV/133/2007 Rady Miejskiej w Ińsku z dnia 20 grudnia 2007 r. w sprawie: wprowadzenia zmian w Statucie Gminy Ińsko
Uchwała Nr XIV / 133 /2007
Rady Miejskiej w Ińsku
z dnia 20 grudnia 2007 roku
w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Gminy Ińsko
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 i art. 22 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, uchwala się co następuje:
§ 1. W uchwale Nr VI/61/2003 Rady Miejskiej w Ińsku z dnia 30 maja 2003 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Ińsko (Dziennik Urzędowy Województwa Zachodniopomorskiego nr 59 poz. 1060) wprowadza się następujące zmiany:
w statucie Gminy Ińsko stanowiącym załącznik do uchwały wprowadza się zamiany w brzmieniu określonym w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały,
wykaz jednostek organizacyjnych podporządkowanych Radzie Miejskiej, stanowiący załącznik nr 3 do statutu Gminy Ińsko otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały,
w Regulaminie Rady Miejskiej w Ińsku stanowiącym załącznik nr 4 do statutu Gminy Ińsko wprowadza się zmiany w brzmieniu określonym w załączniku nr 3 do mniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Bogdan Terebecki
Załącznik nr 1
Zmiany statutu Gminy Ińsko
W załączniku do uchwały Nr VI/61/2003 Rady Miejskiej w Ińsku z dnia 30 maja 2003 r. w sprawie uchwalenia statutu Gminy Ińsko (Dziennik Urzędowy Województwa Zachodniopomorskiego nr 59 poz. 1060) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 7 po ust. 3 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:
„4. W przypadku niemożności pełnienia obowiązków przez Przewodniczącego zastępuje go wiceprzewodniczący Rady.;;
2) dodaje się § 8a w brzmieniu:
„Ilekroć w statucie jest mowa o Przewodniczącym obrad należy przez to rozumieć Przewodniczącego albo Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej”.
3) w § 12:
a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Komisja podejmuje wnioski i wyraża opinie w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej składu. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego komisji.”,
b) po ust. 3 dodaje się ust. 3a w brzmieniu:
„3a. Sprawozdanie komisji przedstawia na sesji Rady przewodniczący komisji lub wyznaczony przez komisję
radny sprawozdawca.”,
c) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Wnioski i opinie Komisji Rady kierowane są do Burmistrza lub Przewodniczącego Rady. Komisje mogą odbywać wspólne posiedzenia w sprawach będących przedmiotem zainteresowania więcej niż jednej Komisji.”;
4) w § 13 otrzymuje następujące brzmienie:
„§ 13. Rada powołuje następujące komisje stałe:
1) rewizyjną,
2) spraw społecznych, działającą w zakresie spraw: oświaty, kultury, zdrowia, pomocy społecznej, czystości i estetyki gminy,
3) rozwoju gospodarczego, działającą w zakresie spraw: budżetu, planowania przestrzennego rozwoju, przestrzegania praw i porządku publicznego.”;
5) dodaje się § 13a w brzmieniu:
„§ 13a. W zakresie nie unormowanym odmiennie, do prac komisji stosuje się odpowiednio przepisy o pracach Rady.”;
§ 17 ust. 1 po wyrazie „burmistrza” stawia się przecinek, skreśla wyraz „i”, a po wyrazach „jednostek organizacyjnych” dodaje się wyrazy „i jednostek pomocniczych”;
dodaje się § 38a w brzmieniu:
„§ 38a. Radnemu wydaje się legitymację radnego potwierdzającą jego mandat, jeśli Rada tak postanowi. Wzór legitymacji określa Rada
w formie uchwały. ”;
Załącznik nr 2
WYKAZ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH GMINY PODPORZĄDKOWANYCH RADZIE MIEJSKIEJ
1. Zespół Szkół pod nazwą Centrum Oświatowo - Kulturalne w Ińsku
2. Ośrodek Pomocy Społecznej w Ińsku
Załącznik nr 3
Zmiany Regulaminu Rady Miejskiej w Ińsku
W Regulaminie Rady Miejskiej w Ińsku stanowiącym załącznik nr 4 do statutu Gminy Ińsku wprowadza się następujące zmiany:
skreśla się § 2;
w § 6 ust. 4 po wyrazie „Gminy” dodaje się wyrazy „i Biuletynie Informacji Publicznej”;
w § 15:
w pkt 5 skreśla się wyrazy „i informacje”,
dodaje się pkt 6 w brzmieniu:
„6) komunikaty i informacje”;
§ 24 otrzymuje brzmienie:
„§ 24. 1. Z posiedzenia Rady sporządza się protokół, który powinien zawierać w szczególności:
numer, datę i miejsce posiedzenia,
stwierdzenie prawomocności obrad,
stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniej sesji,
zatwierdzony porządek obrad,
przebieg obrad, a w szczególności treść lub streszczenie wystąpień oraz teksty zgłoszonych i uchwalonych wniosków, odnotowane zgłoszenia pisemnych wystąpień,
przebieg głosowania i jego wyniki,
numery uchwał,
nazwiska radnych, którzy bez usprawiedliwienia opuścili sesję,
czas trwania sesji,
podpisy przewodniczącego obrad i osoby sporządzającej protokół.
2. Do protokołu dołącza się listę obecności radnych, zaproszonych gości, teksty podejmowanych uchwał i wszystkie inne dokumenty przedkładane na sesji,
3. Protokoły numeruje się cyframi rzymskimi. Nowa numeracja protokołów zaczyna się z początkiem każdej kadencji.
4. Protokół wykłada się do wglądu radnym w siedzibie Rady w terminie 14 dni po odbytej sesji. Radni mogą zgłaszać uwagi do protokołu na piśmie nie później niż 3 dni przed terminem następnej sesji. O uwzględnieniu uwag decyduje Rada Miejska.
6. Protokół przyjmuje się na następnej sesji. Po przyjęciu protokołu wykłada się go do publicznego wglądu w siedzibie Rady oraz publikuje się w Biuletynie Informacji Publicznej. Protokoły z sesji utajnionej udostępnia się do wglądu tylko radnym i osobom upoważnionym odrębnymi przepisami.”;
5) w § 27 skreśla się pkt 5.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Katarzyna Włoczka | 14-03-2008 15:48 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 14-03-2008 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 14-03-2008 15:48 |