Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy i Miasta w Ińsku
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Uchwała Nr XIV/133/2007 Rady Miejskiej w Ińsku z dnia 20 grudnia 2007 r. w sprawie: wprowadzenia zmian w Statucie Gminy Ińsko


Uchwała Nr XIV / 133 /2007

Rady Miejskiej w Ińsku

z dnia 20 grudnia 2007 roku

w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Gminy Ińsko

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 i art. 22 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, uchwala się co następuje:

§ 1. W uchwale Nr VI/61/2003 Rady Miejskiej w Ińsku z dnia 30 maja 2003 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Ińsko (Dziennik Urzędowy Województwa Zachodniopomorskiego nr 59 poz. 1060) wprowadza się następujące zmiany:

  1. w statucie Gminy Ińsko stanowiącym załącznik do uchwały wprowadza się zamiany w brzmieniu określonym w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały,

  1. wykaz jednostek organizacyjnych podporządkowanych Radzie Miejskiej, stanowiący załącznik nr 3 do statutu Gminy Ińsko otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszej uchwały,

  1. w Regulaminie Rady Miejskiej w Ińsku stanowiącym załącznik nr 4 do statutu Gminy Ińsko wprowadza się zmiany w brzmieniu określonym w załączniku nr 3 do mniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej

Bogdan Terebecki

Załącznik nr 1

Zmiany statutu Gminy Ińsko

W załączniku do uchwały Nr VI/61/2003 Rady Miejskiej w Ińsku z dnia 30 maja 2003 r. w sprawie uchwalenia statutu Gminy Ińsko (Dziennik Urzędowy Województwa Zachodniopomorskiego nr 59 poz. 1060) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 7 po ust. 3 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:

„4. W przypadku niemożności pełnienia obowiązków przez Przewodniczącego zastępuje go wiceprzewodniczący Rady.;;

2) dodaje się § 8a w brzmieniu:

„Ilekroć w statucie jest mowa o Przewodniczącym obrad należy przez to rozumieć Przewodniczącego albo Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej”.

3) w § 12:

a) ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Komisja podejmuje wnioski i wyraża opinie w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej składu. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego komisji.”,

b) po ust. 3 dodaje się ust. 3a w brzmieniu:

„3a. Sprawozdanie komisji przedstawia na sesji Rady przewodniczący komisji lub wyznaczony przez komisję

radny sprawozdawca.”,

c) ust. 4 otrzymuje brzmienie:

„4. Wnioski i opinie Komisji Rady kierowane są do Burmistrza lub Przewodniczącego Rady. Komisje mogą odbywać wspólne posiedzenia w sprawach będących przedmiotem zainteresowania więcej niż jednej Komisji.”;

4) w § 13 otrzymuje następujące brzmienie:

„§ 13. Rada powołuje następujące komisje stałe:

1) rewizyjną,

2) spraw społecznych, działającą w zakresie spraw: oświaty, kultury, zdrowia, pomocy społecznej, czystości i estetyki gminy,

3) rozwoju gospodarczego, działającą w zakresie spraw: budżetu, planowania przestrzennego rozwoju, przestrzegania praw i porządku publicznego.”;

5) dodaje się § 13a w brzmieniu:

„§ 13a. W zakresie nie unormowanym odmiennie, do prac komisji stosuje się odpowiednio przepisy o pracach Rady.”;

  1. § 17 ust. 1 po wyrazie „burmistrza” stawia się przecinek, skreśla wyraz „i”, a po wyrazach „jednostek organizacyjnych” dodaje się wyrazy „i jednostek pomocniczych”;

  2. dodaje się § 38a w brzmieniu:

„§ 38a. Radnemu wydaje się legitymację radnego potwierdzającą jego mandat, jeśli Rada tak postanowi. Wzór legitymacji określa Rada
w formie uchwały.
;

Załącznik nr 2

WYKAZ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH GMINY PODPORZĄDKOWANYCH RADZIE MIEJSKIEJ

1. Zespół Szkół pod nazwą Centrum Oświatowo - Kulturalne w Ińsku

2. Ośrodek Pomocy Społecznej w Ińsku

Załącznik nr 3

Zmiany Regulaminu Rady Miejskiej w Ińsku

W Regulaminie Rady Miejskiej w Ińsku stanowiącym załącznik nr 4 do statutu Gminy Ińsku wprowadza się następujące zmiany:

  1. skreśla się § 2;

  2. w § 6 ust. 4 po wyrazie „Gminy” dodaje się wyrazy „i Biuletynie Informacji Publicznej”;

  3. w § 15:

    1. w pkt 5 skreśla się wyrazy „i informacje”,

    2. dodaje się pkt 6 w brzmieniu:

„6) komunikaty i informacje”;

  1. § 24 otrzymuje brzmienie:

„§ 24. 1. Z posiedzenia Rady sporządza się protokół, który powinien zawierać w szczególności:

    1. numer, datę i miejsce posiedzenia,

    2. stwierdzenie prawomocności obrad,

    3. stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniej sesji,

    4. zatwierdzony porządek obrad,

    5. przebieg obrad, a w szczególności treść lub streszczenie wystąpień oraz teksty zgłoszonych i uchwalonych wniosków, odnotowane zgłoszenia pisemnych wystąpień,

    6. przebieg głosowania i jego wyniki,

    7. numery uchwał,

    8. nazwiska radnych, którzy bez usprawiedliwienia opuścili sesję,

    9. czas trwania sesji,

    10. podpisy przewodniczącego obrad i osoby sporządzającej protokół.

2. Do protokołu dołącza się listę obecności radnych, zaproszonych gości, teksty podejmowanych uchwał i wszystkie inne dokumenty przedkładane na sesji,

3. Protokoły numeruje się cyframi rzymskimi. Nowa numeracja protokołów zaczyna się z początkiem każdej kadencji.

4. Protokół wykłada się do wglądu radnym w siedzibie Rady w terminie 14 dni po odbytej sesji. Radni mogą zgłaszać uwagi do protokołu na piśmie nie później niż 3 dni przed terminem następnej sesji. O uwzględnieniu uwag decyduje Rada Miejska.

6. Protokół przyjmuje się na następnej sesji. Po przyjęciu protokołu wykłada się go do publicznego wglądu w siedzibie Rady oraz publikuje się w Biuletynie Informacji Publicznej. Protokoły z sesji utajnionej udostępnia się do wglądu tylko radnym i osobom upoważnionym odrębnymi przepisami.”;

5) w § 27 skreśla się pkt 5.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Katarzyna Włoczka 14-03-2008 15:48
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 14-03-2008
Ostatnia aktualizacja: - 14-03-2008 15:48