eBoi
Jak załatwić sprawę?
Uchwała Nr XI/95/2007 Rady Miejskiej w Ińsku z dnia 27 wrzesnia 2007 r w spr. likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej z Gabinetami Usprawnienia Leczniczego w Ińsku
Uchwała nr XI / 95 / 2007
Rady Miejskiej w Ińsku
z dnia 27 września 2007 roku
w sprawie likwidacji Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej
z Gabinetami Usprawnienia Leczniczego w Ińsku.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) oraz art. 36, art. 43 ust. 1, art. 53a ust. 2 i art. 60 ust. 4b i ust. 6 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408 z późniejszymi zmianami), po uzyskaniu pozytywnej opinii Wojewody Zachodniopomorskiego - uchwala się, co następuje:
§ 1
Postanawia się zlikwidować Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej z Gabinetami Usprawnienia Leczniczego w Ińsku z siedzibą przy ul. Piękna 1, zwany w dalszej części uchwały "Zakładem".
§ 2
Dzień 1 października 2007 roku ustanawia się dniem otwarcia likwidacji.
Zakończenie udzielania świadczeń zdrowotnych przez Zakład nastąpi 31 grudnia 2007 roku.
Zakończenie czynności likwidacyjnych do dnia 31 stycznia 2008 roku.
§ 3
Prawa i obowiązki likwidowanego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej z Gabinetami Usprawnienia Leczniczego w Ińsku w pełnym zakresie wykonywanych przez niego świadczeń zdrowotnych, zgodnie ze Statutem Zakładu, przejmie Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej INTERMED Sp. z o.o.
w Nowogardzie.Osobom korzystającym dotychczas ze świadczeń zdrowotnych Zakładu, poszczególne rodzaje świadczeń zostaną zapewnione nieprzerwanie i bez istotnego ograniczenia ich dostępności, warunków udzielania i jakości, przez Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej INTERMED Sp. z o.o. w Nowogardzie.
Udzielanie Świadczeń zdrowotnych przez Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej INTERMED Sp. z o.o. w Nowogardzie nastąpi w dniu 1 stycznia 2008 roku.
§ 4
Zobowiązania i należności Zakładu po jego likwidacji stają się zobowiązaniami
i należnościami Gminy Ińsko.
§ 5
Czynności likwidacyjne wynikające z niniejszej uchwały wykonywane będą przez likwidatora Zakładu powołanego przez Burmistrza.
Do czynności likwidacyjnych należą w szczególności:
przeprowadzenie inwentaryzacji majątku Zakładu;
sporządzenie bilansu na dzień otwarcia likwidacji i dzień jej zakończenia;
dokonanie czynności prawnych wynikających z Kodeksu pracy wobec pracowników likwidowanego Zakładu;
zaspokojenie wierzycieli Zakładu;
zawieranie umów w zakresie niezbędnym dla likwidacji;
dokonanie czynności związanych z wykreśleniem Zakładu z właściwych rejestrów.
Likwidator przedłoży Radzie Miejskiej w Ińsku sprawozdanie z przebiegu likwidacji Zakładu po zakończeniu swych czynności.
§ 6
Zagospodarowanie mienia użytkowanego przez likwidowany Zakład polegać będzie na:
wydzierżawieniu mienia, stanowiącego własność Gminy niepublicznemu zakładowi opieki zdrowotnej, który udzielać będzie świadczeń medycznych mieszkańcom gminy w ramach powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego;
sprzedaży lub dzierżawy majątku ruchomego.
§ 7
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Ińska.
§ 8
Z dniem zakończenia likwidacji tracą moc: Uchwała Nr III/13/98 z dnia 11 grudnia 1998 roku w sprawie przekształcenia Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej z Gabinetami Usprawnienia Leczniczego - Gminnego Ośrodka Zdrowia na Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, Uchwała Nr IV/39/2003 z dnia 27 lutego 2003 roku w sprawie zatwierdzenia Statutu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej z Gabinetami Usprawnienia Leczniczego - Gminnego Ośrodka Zdrowia w Ińsku, Uchwała Nr IV/19/2006 z dnia 29 grudnia 2006 roku w sprawie powołania Rady Społecznej przy Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej z Gabinetami Usprawnienia Leczniczego - Gminnym Ośrodku Zdrowia w Ińsku.
§ 9
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.
Wiceprzewodniczący
Rady Miejskiej w Ińsku
Jerzy Kościelny
Uzasadnienie
Analiza sytuacji finansowej Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów
Opieki Zdrowotnej z Gabinetami Usprawnienia Leczniczego w Ińsku, zwanego dalej SPZOZ, w zakresie przychodów i wydatków nie rokuje szans na jego prawidłowe funkcjonowanie w obecnej postaci:
1. Średniomiesięczne przychody z działalności: - 26.630 zł,
w tym z kontraktu NFZ - 25.793 zł
Szacunkowe przychody roczne: - 319.560 zł
w tym:
- wpływy z kontraktu z NFZ - 309.516 zł
- pozostałe wpływy w tym z najmu i dzierżawy - 10.044 zł
3. Szacunkowe koszty roczne (podstawowe, bez remontów i inwestycji) - 319.560 zł
4. SPZOZ w Ińsku posiada zobowiązania wynoszące wg. stanu
na dzień 30.06.2007 r.:
- 134.119 zł
w tym:
- zaległe zobowiązania względem ZUS (należność główna bez odsetek) - 91.439 zł
- pożyczka udzielona przez Gminę Ińsko na spłatę zobowiązań względem
Urzędu Skarbowego - termin spłaty od października 2007 - 32.000 zł
- zobowiązania z tytułu dostaw towarów i usług - 10.680 zł
Symulacja przychodów i wydatków na przyszły okres rozliczeniowy wskazuje wyraźnie, iż SPZOZ nie jest w stanie samodzielnie dokonać spłat powstałych zaległości jak również zwrotu pożyczki a jednocześnie realizować bieżących zobowiązań i funkcjonować w tej formie organizacyjnej. Zakład od ponad 3 lat nie wykonuje żadnych bieżących remontów ani nie dokonuje zakupów inwestycyjnych, wskutek czego obiekt ośrodka ulega stopniowemu niszczeniu.
Likwidacja SPZOZ stanowi zagrożenie dla organu założycielskiego w zakresie spłat zobowiązań pozostałych po likwidacji w/w Zakładu.
Nieruchomości zajmowane przez SPZOZ są własnością Gminy, natomiast majątek ruchomy SPZOZ po sprzedaniu lub ewentualnym wydzierżawieniu nowemu podmiotowi zasili dochody Gminy.
Proces przekształcenia SPZOZ podjęty został w oparciu o uchwalę Nr XXXIII/212/2006 Rady Miejskiej w Ińsku z dnia 19 września 2006 r. w sprawie opinii w kwestii przekształcenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Ińsku.
W wykonaniu uchwały Burmistrz Ińska dwukrotnie ogłaszał konkurs na świadczenie podstawowej opieki zdrowotnej przez podmioty niepubliczne. W drugim konkursie złożone zostały dwie oferty. Kompleksową ofertę obejmującą pełen zakres świadczenia usług zaoferowała firma INTERMED Sp. z o.o. z Nowogardu. Zakres świadczonych usług przez firmę INTERMED Sp. z o.o. - zgodnie z przedłożoną ofertą, po uzyskaniu promesy Gminy i dokonaniu zmiany wpisu w Rejestrze Zakładów Opieki Zdrowotnej prowadzonym przez Wojewodę Zachodniopomorskiego będzie zgodny z dotychczasowym zakresem usług medycznych świadczonych przez likwidowany SPZOZ w Ińsku.
Na podstawie ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy o zakładach opieki zdrowotnej organem kompetentnym do podjęcia uchwały o przekształceniu zakładu poprzez likwidację jest Rada Miejska w Ińsku. Projekt Uchwały wymaga opinii Wojewody Zachodniopomorskiego.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Katarzyna Włoczka | 07-11-2007 09:48 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 07-11-2007 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 07-11-2007 09:48 |