eBoi
Jak załatwić sprawę?
Zarządzenie Nr 21a/2007 Burmistrza Ińska z dnia 30 marca 2007 roku w sprawie wprowadzenia zasad naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy i Miasta Ińsko
Zarządzenie Nr 21a/2007
Burmistrza Ińska
z dnia 30 marca 2007 roku
w sprawie wprowadzenia zasad naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy i Miasta Ińsko
Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z późn. zm.) w związku art. 2 ust. 2 i 4 oraz art. 3a - 3d ustawy z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001, Nr 142, poz. 1593, z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1
Wprowadzam do stosowania w Urzędzie Gminy i Miasta Ińsko procedury naboru na wolne stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze stanowiące załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
Treść zarządzenia podaje się do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędu Gminy i Miasta Ińsko.
§ 3
Wykonanie Zarządzenia powierza się Zastępcy Burmistrza.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Z a ł ą c z n i k Nr 1
do Zarządzenia Nr 21a/2007
Burmistrza Ińska
z dnia 30 marca 2006 roku
PROCEDURA NABORU NA WOLNE
STANOWISKA URZĘDNICZE I KIEROWNICZE STANOWISKA URZĘDNICZE
w Urzędzie Gminy i Miasta Ińsko
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1.
Nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze oraz na kierownicze stanowiska urzędnicze, jest otwarty i konkurencyjny.
Przez stanowiska urzędnicze oraz kierownicze stanowiska urzędnicze należy rozumieć stanowiska, na których zatrudnienie następuje na podstawie mianowania oraz umowy o pracę.
Nabór na stanowiska określone w ust. 1 przeprowadza się w trybie postępowania rekrutacyjnego opartego na przejrzystych kryteriach i równym dostępie do miejsc pracy w Urzędzie Gminy i Miasta Ińsko, zwanym dalej „Urzędem”.
§ 2.
Za organizację i przebieg postępowania konkursowego odpowiada Zastępca Burmistrza.
Przygotowanie niezbędnej dokumentacji, obsługę komisji rekrutacyjnej oraz inne niezbędne czynności związane z naborem wykonuje pracownik urzędu prowadzący kadry.
Rozdział 2
Planowanie rekrutacji
§ 3
Rozpoczęcie procedury naboru poprzedza złożenie wniosku do Burmistrza.
Wnioski składają:
1) Zastępca Burmistrza w sprawie naboru na stanowiska kierownicze i samodzielne,
2) Kierownicy wydziałów na stanowiska im podległe.
3. Wniosek powinien zawierać:
1) nazwę stanowiska,
2) proponowaną datę zatrudnienia,
3) w przypadku tworzenia nowego stanowiska krótkie uzasadnienie wniosku wraz z analizą kosztów
4. Do wniosku należy dołączyć opis stanowiska zawierający:
1) nazwę stanowiska pracy,
2) nazwę Wydziału,
3) wymagane wykształcenie,
4) wymagane umiejętności, zdolności,
5) zakres zadań wykonywanych na stanowisku
Rozdział 3
Komisja rekrutacyjna
§ 4
Skład komisji rekrutacyjnej, zwanej dalej „komisją” każdorazowo ustalany jest w drodze zarządzenia wewnętrznego Burmistrza.
W skład komisji rekrutacyjnej nie może być powołana osoba, która jest małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie osoby, której dotyczy postępowanie rekrutacyjne, albo pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności.
Jeżeli okoliczności, o których mowa w ust. 2, zostaną ujawnione w trakcie postępowania rekrutacyjnego, Burmistrz dokonuje odpowiedniej zmiany w składzie komisji.
Rozdział 4
Postępowanie rekrutacyjne
I. Etapy postępowania
§ 5
Postępowanie rekrutacyjne obejmuje:
1) ogłoszenie o naborze,
2) przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych,
3) ogłoszenie listy kandydatów spełniających wymagania formalne,
4) selekcje końcową,
5) ogłoszenie wyników naboru.
II. Ogłoszenie o naborze
§ 6
Ogłoszenie o naborze powinno zawierać w szczególności:
dane adresowe Urzędu,
określenie stanowiska, na które ogłoszono nabór;
określenie wymagań związanych ze stanowiskiem pracy wraz ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe;
wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku;
wskazanie wymaganych dokumentów;
określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym lub o wolnym kierowniczym stanowisku urzędniczym podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej, zwanym dalej „BIP” oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu.
Termin składania dokumentów, określony w ogłoszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 14 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia.
Po upływie terminu do złożenia dokumentów o naborze, nie później niż po upływie czterech dni roboczych, upowszechnia się w BIP oraz tablicy ogłoszeń Urzędu listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze.
III. Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych
§ 7
Na dokumenty aplikacyjne składają się między innymi:
list motywacyjny;
życiorys (CV);
kserokopia dokumentu tożsamości;
kserokopia świadectw pracy lub dyplomów potwierdzających wykształcenie;
kserokopia zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach itp.;
oryginał kwestionariusza osobowego;
zaświadczenie o stanie zdrowia;
zaświadczenie o niekaralności, (lub oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwa popełnione umyślnie oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne);
Oferty w zamkniętych kopertach, składane osobiście lub przesłane pocztą, w terminie określonym w ogłoszeniu przyjmowane są w Sekretariacie Urzędu w godzinach urzędowania.
IV. Selekcja aplikacji
§ 8
Nabór na wolne stanowisko urzędnicze oraz na kierownicze stanowisko urzędnicze przeprowadza się dwuetapowo.
W pierwszym etapie komisja zapoznaje się z dokumentami złożonymi przez kandydatów i ustala czy spełniają kryteria określone w ogłoszeniu o naborze. Ocenę tę przeprowadza się w terminie 1 tygodnia od upłynięcia terminu składania ofert.
Następnie ustala listę kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu naboru.Listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze upowszechnia się w BIP-ie. Osoby te otrzymują zawiadomienie o decyzji komisji i zaproszenie do II etapu rekrutacji.
Pracownik zatrudniony na stanowisku ds. kadr wysyła informację oraz podziękowania tym osobom, które nie zakwalifikowały się do II etapu.
W drugim etapie naboru komisja przeprowadza rozmowę kwalifikacyjną, w terminie nie dłuższym niż 2 tygodnie od upływu terminu zakończenia składania ofert pozwalającą ustalić:
predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie zadań i obowiązków;
przebieg drogi zawodowej;
wiedzę fachową z zakresu specyfiki stanowiska oraz z zakresu funkcjonowania samorządu terytorialnego.
V. Wyłonienie kandydatów.
§ 9
Po przeprowadzeniu dyskusji nad wynikami rozmów kwalifikacyjnych, Komisja wybiera kandydata w drodze głosowania jawnego, zwykłą większością głosów.
Jeżeli w głosowaniu dotyczącym naboru na stanowisko nie kierownicze dwóch kandydatów otrzyma taką sama liczbę głosów to ostateczną decyzje o wyborze kandydata podejmuje Burmistrz.
Wyniki naboru komisja przedstawia Burmistrzowi.
Ze swoich czynności komisja sporządza protokół postępowania rekrutacyjnego, który podpisują wszyscy członkowie komisji obecni na posiedzeniu.
Protokół zawiera w szczególności:
określenie stanowiska, na które było prowadzone postępowanie rekrutacyjne, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów według spełnienia przez nich poziomu wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze;
informację o zastosowanych metodach i technikach naboru;
uzasadnienie dokonanego wyboru.
§ 10
Decyzja o powierzeniu stanowiska jednemu z wyłonionych przez komisję kandydatów należy do Burmistrza.
§ 11
Jeśli żaden z kandydatów nie spełnił warunków zawartych w ogłoszeniu o naborze, komisja nie dokonuje wyłonienia kandydata. W takim przypadku ponawia się postępowanie konkursowe. Jeśli w powtórzonej procedurze naboru żaden z kandydatów nie spełni warunków zawartych w ogłoszeniu, Burmistrz podejmuje decyzję o sposobie naboru na przedmiotowe stanowisko.
VII. Ogłoszenie o wyniku naboru.
§12
Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP-ie i na tablicy ogłoszeń Urzędu przez 3 miesiące, w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończenia procedury naboru.
Informacja o której mowa w ust. 1, zawiera:
dane adresowe Urzędu;
określenie stanowiska;
imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego;
uzasadnienie dokonanego wyboru, zarówno w przypadku wyboru kandydata jak i gdy takiego wyboru nie dokonano.
Pracownik zatrudniony na stanowisku ds. kadr wysyła informację o zakończonym postępowaniu rekrutacyjnym z podziękowaniem za wzięcie w nim udziału osobom, które uczestniczyły w II etapie naboru.
Rozdział 5
Postanowienia końcowe
§ 13.
Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze postępowania rekrutacyjnego ustał w ciągu trzech miesięcy od dnia jego nawiązania, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole naboru. W takim przypadku stosuje się odpowiednio przepisy § 11.
Burmistrz Ińska
Andrzej Racinowski
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Katarzyna Włoczka | 23-04-2007 14:34 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 23-04-2007 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 23-04-2007 14:34 |