eBoi
Jak załatwić sprawę?
REFERAT SPRAW GOSPODARCZYCH
Do zadań Referatu Spraw Gospodarczych należy w szczególności:
1. Na stanowisku pracy ds. gospodarki przestrzennej i gospodarki odpadami.
- W zakresie planowania przestrzennego:
- opracowywanie projektów uchwał w sprawie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
- inicjowania zmian oraz interpretacji miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy;
- prowadzenie spraw związanych z planowaniem przestrzennym w zakresie realizacji planu zagospodarowania przestrzennego;
- naliczanie opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
- wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego;
- prowadzenie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
- nadzór w zakresie zachowania walorów estetycznych, plastycznych i użytkowych Gminy;
- wydawanie zaświadczeń określonych przepisami prawa;
- opiniowanie projektów koncesji na wydobywanie kopalin;
- opracowanie projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło i w energię elektryczną dla obszaru Gminy;
- prowadzenie spraw związanych z tworzeniem aglomeracji oraz zmiany jej granic.
- W zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminie:
- prowadzenie kampanii informacyjnej dotyczącej ww. gospodarki,
- przygotowanie projektów uchwał związanych z wprowadzeniem w życie nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie,
- przygotowanie specyfikacji przetargowej dotyczącej nowych zasad gospodarki odpadami,
- wykonywanie innych czynności niezbędnych do wprowadzenia nowego systemu gospodarki odpadami,
- zarządzanie systemem gospodarowania odpadami komunalnymi,
- prowadzenie spraw związanych z Regionalną Instalacją Gospodarki Odpadami,
- nadzór nad realizacją obowiązków właścicieli nieruchomości związanych z utrzymaniem czystości i porządku,
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej,
- prowadzenie ewidencji bezodpadowych zbiorników na nieczystości płynne, przydomowych, oczyszczalni ścieków, ewidencji umów o odbiór odpadów komunalnych, kontroli przestrzegania przepisów dotyczących utrzymania czystości i porządku w gminie,
- współuczestniczenie w opracowywaniu projektów aktów prawa wynikających z zajmowanego stanowiska pracy,
- sporządzanie sprawozdań wynikających z zakresu działania stanowiska,
- współuczestniczenie w organizowaniu przetargów na odbieranie i zagospodarowanie odpadów,
- prowadzenie ewidencji naliczeń i wpłat z tytułu gospodarki odpadami;
- nadzór nad zaspokajaniem zbiorowych potrzeb mieszkańców w zakresie gospodarki komunalnej.
- Na stanowisku ds. gospodarki nieruchomościami oraz gospodarki mieszkaniowej.
1) W zakresie gospodarki nieruchomościami oraz gospodarki mieszkaniowej:
1.1) Prowadzenie zadań związanych z realizacja przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami, w tym:
- regulacja stanów prawnych nieruchomości;
- prowadzenie spraw wynikających z komunalizacji mienia z mocy prawa i na wniosek;
- prowadzenie spraw związanych z podziałem nieruchomości;
- przygotowywanie do sprzedaży wolnych nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych, stanowiących gminny zasób nieruchomości, w tym na rzecz najemców;
- przygotowywanie dokumentów do zakupu i przejęcia nieruchomości na gminny zasób nieruchomości ;
- prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem, organizacją i przeprowadzaniem przetargów na sprzedaż, oddanie w wieczyste użytkowanie oraz dzierżawę nieruchomości stanowiących gminny zasób nieruchomości;
- prowadzenie ewidencji gminnego zasobu nieruchomości;
- prowadzenie spraw z zakresu postępowania rozgraniczającego;
1.2) Prowadzenie spraw nazewnictwa ulic, placów, oznaczania nieruchomości oraz przyznawanie numerów porządkowych;
1.3) Realizacja zadań związanych z zaspokojeniem potrzeb mieszkaniowych członków wspólnoty samorządowej;
1.4) Prowadzenie spraw związanych z gospodarką lokalami mieszkalnymi i socjalnymi będącymi w zasobie komunalnym;
1.5) Przygotowywanie dokumentów w sprawie ustalania stawek czynszu za lokale mieszkalne i socjalne i użytkowe oraz wprowadzanie w życie podjętych w tej sprawie ustaleń;
1.6) Opracowanie projektu zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy oraz projektu programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy;
1.7) Zapewnienie prawidłowego stanu technicznego komunalnych zasobów mieszkaniowych;
1.8) Prowadzenie spraw związanych z gospodarką lokalami i gruntami użytkowymi będącymi w zasobie komunalnym;
1.9) Przygotowywanie dokumentów w sprawie ustalania stawek czynszu za lokale i grunty użytkowe oraz wprowadzanie w życie podjętych w tej sprawie ustaleń;
1.10) Opracowanie projektów zasad wynajmowania lokali i gruntów użytkowych;
1.11) Prowadzenie postępowań administracyjnych wynikających z realizacji przepisów ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami oraz ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne.
2) W zakresie budownictwa:
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane;
- prowadzenie spraw gminy dotyczących ochrony zabytków.
3) W zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy:
- prowadzenie okresowych pomiarów skuteczności ochrony przeciwpożarowej; rezystancji izolacji przewodów roboczych instalacji elektrycznej w obiektach zaliczanych do I kat. zagrożenia ludzi;
- dokonywanie klasyfikacji obiektów pod względem zagrożenia;
- dokonywanie stałych kontroli przestrzegania przez pracowników przepisów i zasad bhp oraz wydawanie zaleceń usunięcia uchybień w tym zakresie.
- Na stanowisku pracy ds. rolnictwa i ochrony środowiska należy:
- Prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska.
- Prowadzenie postępowania w zakresie wydawania decyzji środowiskowych.
- Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie.
- Zapewnienie udziału społeczeństwa w postępowaniach z zakresu ochrony środowiska.
- Opracowanie i aktualizacja programu ochrony środowiska i programu gospodarki odpadami.
- Prowadzenie postępowań w sprawach o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizacje przedsięwzięcia.
- Podawanie do publicznej wiadomości informacji o zamieszczeniu w publicznie dostępnym wykazie danych o decyzjach wymagających udziału społeczeństwa.
- Wydawanie stosownych zezwoleń, uzgodnień, decyzji i opinii w związku z powstawaniem odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne oraz sposobu postępowania z nimi.
- Opiniowanie wniosków i wydawanie zezwoleń na zbieranie i transport odpadów niebezpiecznych oraz innych niż niebezpieczne.
- Nadzór nad utrzymaniem wysypiska odpadów komunalnych i innych urządzeń sanitarnych.
- Wnioskowanie o zgodę na przeznaczenie gruntów leśnych i rolnych na cele nierolnicze i nieleśne prowadzenie ewidencji kół łowieckich.
- Współpraca z kołami łowieckimi i strażnikami.
- Współpraca z weterynarią w zakresie zwalczania chorób inwazyjnych.
- Współdziałanie z jednostkami działającymi na rzecz rolnictwa.
- Wydawanie zaświadczeń o pracy we własnym gospodarstwie rolnym.
- Stwierdzanie faktu posiadania gospodarstwa rolnego.
- Sprawozdawczość i szacunki plonów.
- Aktualizacja wykazu gospodarstw i działek rolnych oraz prowadzenie akt dotyczących własności gospodarstw rolnych.
- Realizacja zadań związanych z ustawa o zapobieganiu narkomanii i prowadzenie kontroli upraw maku.
- Prowadzenie spraw z zakresu zwalczania chorób zwierząt, chorób i szkodników roślin.
- Bieżąca współpraca ze stanowiskiem pracy do spraw wymiaru podatków w sprawie przygotowania i przeprowadzania spisów rolnych.
- Realizacja zadań gminy z zakresu utrzymania czystości i porządku (w tym również nadzór nad pracownikami zatrudnionymi w ramach programów z PUP)
- Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem opłat za usługi komunalne.
- Prowadzenie zadań związanych z ochroną przeciwpożarową na terenie Gminy.
- Zakładanie i zarządzanie terenami cmentarnymi
- Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o ochronie przyrody, w tym:
- wydawanie zezwoleń na usuniecie drzew i krzewów z terenu nieruchomości prywatnych lub terenów gminnych, naliczanie opłat;
- wymierzanie kar za samowolne usunięcie drzew i krzewów.
27) Prowadzenie spraw z zakresu rzeczy znalezionych.
28) Nadzór nad oświetleniem ulic w mieście i na wsiach.
29) Realizacja zadań Gminy z zakresu utrzymania dróg publicznych.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Katarzyna Włoczka | 27-03-2007 14:42 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 01-01-2015 | |
Ostatnia aktualizacja: | Katarzyna Włoczka | 12-01-2015 16:39 |