eBoi
Jak załatwić sprawę?
REFERAT FINANSOWY
Referat Finansowy
Kierownik Referatu Elżbieta Tomkowiak - Skarbnik Gminy
Do zadań Referatu Finansowego należy w szczególności:
- Prowadzenie rachunkowości jednostki budżetowej – Urzędu, Organu i Ośrodka Pomocy Społecznej.
- Prowadzenie rachunkowości podatków i opłat lokalnych.
- Prowadzenie rachunkowości gminnych funduszy celowych, ZFŚS.
- Prowadzenie ewidencji dochodów i wydatków budżetowych.
- Obsługa finansowa programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej.
- Prowadzenie dokumentacji finansowej związanej z realizowanymi inwestycjami oraz przekazywanie zakończonych inwestycji na stan majątku gminy.
- Prowadzenie dokumentacji finansowej w zakresie zadań zleconych gminie.
- Ewidencja i terminowe odprowadzanie dochodów budżetu państwa w zakresie określonym odrębnymi przepisami w tym: opłaty za dowody osobiste, udostępnienie danych adresowych, zaliczki alimentacyjne, fundusz alimentacyjny.
- Sporządzanie jednostkowej, zbiorczej sprawozdawczości budżetowej gminy oraz bilansów i pozostałej sprawozdawczości rocznej w tym: rachunku zysków i strat, zmian w funduszu oraz sprawozdań o pomocy publicznej.
- Ewidencja majątku gminy w tym gruntów, środków trwałych, przedmiotów nietrwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz naliczanie amortyzacji i sporządzanie sprawozdawczości w tym zakresie.
- Rozliczanie inwentaryzacji.
- Sporządzanie list płac, kart wynagrodzeń, deklaracji ZUS, deklaracji podatku dochodowego od osób fizycznych do Urzędu Skarbowego, rozliczanie podatników.
- Zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych pracowników zatrudnionych w ramach stosunku pracy oraz osób fizycznych z którymi Urząd zawarł umowy cywilno-prawne.
- Sporządzanie przelewów dla kontrahentów, ZUS, Urzędów Skarbowych, PFRON, Urzędu Wojewódzkiego.
- Wydawanie zaświadczeń o zarobkach do celów emerytalno-rentowych na druku RP-7.
- Refundacje robót publicznych i prac społecznie użytecznych.
- Naliczanie odpisów Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz PFRON.
- Prowadzenie rejestru VAT i odprowadzanie naliczonego podatku do Urzędu Skarbowego.
- Prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku gminy.
- Prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawie zwrotu akcyzy zawartej w cenie oleju napędowego producentom rolnym.
- Rozliczanie sołtysów i inkasenta.
- Przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat.
- Prowadzenie ewidencji podatników oraz gromadzenie i przechowywanie i badanie pod względem zgodności ze stanem rzeczywistym oraz ewidencją gruntów deklaracji podatkowych.
- Ustalanie wysokości podatków i opłat lokalnych, wysyłanie decyzji wymiarowych zgodnie z wymogami przepisów ustawowych i wykonawczych w tym zakresie.
- Opiniowanie wniosków i wydawanie decyzji o umarzaniu i zastosowaniu ulg podatków i opłat.
- Zgromadzenie dokumentacji niezbędnej w przypadku dokonanych odwołań od decyzji podatkowych oraz kierowanie ich do instytucji odwoławczej.
- Wydawanie zaświadczeń o nie zaleganiu w podatkach i posiadanych użytkach rolnych.
- Kontrola podatkowa oraz kontrola jednostek organizacyjnych gminy.
- Kontrola i rozliczanie przekazanych dotacji z budżetu gminy na realizację zadań publicznych.
- Udzielanie informacji organom sądowym i egzekucyjnym o posiadanych gruntach;
- Naliczanie i pobieranie należności oraz ich windykacja.
- Dokonywanie zapotrzebowania na materiały biurowe.
- Rozliczanie druków ścisłego zarachowania.
- Współudział w opracowywaniu budżetu oraz bieżącej analizie realizacji wpływów i wydatków budżetowych.
- Prowadzenie ewidencji i wydawania druków ścisłego zarachowania.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Katarzyna Włoczka | 27-03-2007 14:41 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 01-01-2012 | |
Ostatnia aktualizacja: | Katarzyna Włoczka | 22-10-2012 10:05 |