Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy i Miasta w Ińsku
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Uchwała nr XII/97/04 w sprawie ustalenia zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ińsko


UCHWAŁA Nr XII / 97/ 2004

Rady Miejskiej w Ińsku

z dnia 30 stycznia 2004 r.

w sprawie ustalenia zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ińsko.

Na podstawie art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U Nr 132, poz. 622; z 1997 r. Nr 60, poz. 369, Nr 121, poz. 770; z 2000 r. Nr 22, poz. 272; z 2001 r. Nr 100, poz. 1085 i Nr 154, poz. 1800; z 2002 r. Nr 113, poz. 984 z 2003 r. Nr 7, poz. 78) i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806) Rada Miejska w Ińsku uchwala, co następuje:

§ 1. Ustala się szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na nieruchomościach położonych na terenie Gminy Ińsko oraz zasady rozliczania świadczonych usług usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych. Zasady określa: "Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Ińsko" w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2. 1. Kontrolę przestrzegania postanowień zawartych w Regulaminie powierza się Burmistrzowi.

2. Burmistrz raz w roku przedstawia Radzie Miejskiej informację o wykonaniu zadań w zakresie utrzymania porządku i czystości w gminie, a także wnioski wypływające z analizy sprawowanego nadzoru nad przestrzeganiem postanowień Regulaminu.

§ 3. Traci moc uchwała Nr XXI / 173 / 97 Rady Miejskiej w Ińsku z dnia 18 czerwca 1997 r. w sprawie ustalenia zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy i Miasta Ińsko.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej

Witold Ratkowski

Załącznik do

Uchwały Rady Miejskiej w Ińsku

Nr XII/97/2004 z dnia 30 stycznia 2004 roku

REGULAMIN

UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE GMINY I MIASTA IŃSKO.

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

§ 1. Regulamin ustala szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na nieruchomościach położonych na terenie Gminy Ińsko oraz zasady rozliczania świadczonych usług usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych.

§ 2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

1) firmie wywozowej - rozumie się przez to zakład lub przedsiębiorstwo, w rozumieniu odpowiednich przepisów, posiadający wydane przez Burmistrza Ińska aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,

2) nieczystościach ciekłych - rozumie się przez to ścieki gromadzone przejściowo w zbiornikach bezodpływowych,

3) odpadach komunalnych - rozumie się przez to odpady powstające w gospodarstwach domowych, a także odpady nie zawierające odpadów niebezpiecznych pochodzące od innych wytwórców odpadów, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach domowych,

4) odpadach innych niż komunalne - rozumie się przez to każdą substancję lub przedmiot, których posiadacz pozbywa się lub zamierza pozbyć się lub do ich pozbycia się jest zobowiązany z wyłączeniem odpadów komunalnych,

5) odpadach komunalnych niebezpiecznych - rozumie się przez to odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych,

6) odpadach komunalnych ulegających biodegradacji - rozumie się przez to odpady komunalne, które ulegają rozkładowi tlenowemu lub beztlenowemu przy udziale mikroorganizmów,

7) odpadach komunalnych wielkogabarytowych - rozumie się przez to odpady komunalne, które nie mogą być umieszczane, ze względu na swoje rozmiary lub masę, w typowych pojemnikach,

8) odpadach medycznych - rozumie się przez to odpady powstające w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych oraz prowadzeniem badań i doświadczeń naukowych w zakresie medycyny,

9) odpadach weterynaryjnych - rozumie się przez to odpady powstające w związku z badaniem, leczeniem zwierząt lub świadczeniem usług weterynaryjnych, a także w związku z prowadzeniem badań naukowych i doświadczeń na zwierzętach,

10) ustawie - rozumie się przez to ustawę z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622; z 1997 r. Nr 60, poz. 369, Nr 121, poz. 770; z 2000 r. Nr 22, poz. 272; z 2001 r. Nr 100, poz. 1085 i Nr 154, poz. 1800; z 2002 r. Nr 113, poz. 984 z 2003 r. Nr 7, poz. 78),

11) właścicielach nieruchomości - rozumie się przez to także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomościami,

12) zakładzie unieszkodliwiania odpadów komunalnych - rozumie się przez to obiekt służący unieszkodliwianiu odpadów komunalnych przez takie ich przekształcenie, które powoduje zmianę cech fizycznych, chemicznych lub biologicznych służącą wyeliminowaniu lub ograniczeniu ich uciążliwości dla środowiska; w szczególności mogą to być składowiska, kompostownie, spalarnie, sortownie, zakłady przetwarzania odpadów wielkogabarytowych, budowlanych, surowców wtórnych.

§ 3. Zasady nie naruszają innych przepisów prawa w zakresie dotyczącym utrzymania czystości i porządku, a w szczególności:

  1. Ustawy z dnia 13 września 1996 r. O utrzymaniu czystości i porządku w gminach
    ( Dz.U.Nr 132, poz. 622, z późn. zm.)

  2. Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U.Nr 62, poz. 627 z późn. zm.)

  3. Ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. O odpadach (Dz.U.Nr 62. poz. 628 z późn. zm.)

Rozdział 2

Wymagania w zakresie utrzymania porządku i czystości na nieruchomościach i terenach komunalnych użytku publicznego

§ 4. 1. Właściciele nieruchomości są obowiązani do utrzymywania porządku, czystości oraz należytego stanu sanitarno-higienicznego nieruchomości.

2. Właściciele nieruchomości mają obowiązek oczyszczania chodników położonych wzdłuż nieruchomości ze śniegu, lodu i błota oraz innych zanieczyszczeń.

§ 5. 1. Obowiązek oczyszczania ze śniegu powinien być wykonywany przez jego odgarnięcie w miejsce nie powodujące zakłóceń w ruchu pieszych lub pojazdów i podjęcie działań usuwających śliskość chodnika. Piasek użyty do tych celów należy usunąć z chodnika niezwłocznie po ustaniu przyczyn jego zastosowania.

2. Zakazuje się zgarniania śniegu, lodu, błota lub innych zanieczyszczeń z chodnika na jezdnię.

3. Dopuszcza się usunięcie śniegu z jednej połowy chodnika poprzez odśnieżenie jego połowy i gromadzenie śniegu na drugiej części chodnika.

§ 6. Właściciele nieruchomości służących do użytku publicznego, mają obowiązek ustawienia na ich terenie pojemników do gromadzenia odpadów komunalnych oraz ich systematycznego opróżniania.

§ 7. 1. Na nieruchomościach (lub ich częściach) takich jak chodniki, podwórka itp. stanowiących własność komunalną i przeznaczonych do użytku publicznego:

1) zabrania się mycia pojazdów samochodowych,

2) doraźne naprawy i regulacje samochodów mogą się odbywać wyłącznie w miejscach do tego celu wyznaczonych i pod warunkiem, że powstające odpady będą gromadzone w pojemnikach do tego celu przystosowanych.

2. Zabrania się naklejania ogłoszeń, plakatów i reklam bez zgody zarządzającego obiektem.

3. Zabrania się naklejania oraz przyczepiania ogłoszeń, plakatów i reklam na drzewach.

Rozdział 3

Zasady usuwania odpadów komunalnych z nieruchomości

§ 8. 1. Odpady komunalne powstające na terenie nieruchomości muszą być gromadzone w urządzeniach odpowiadających wymaganiom określonym w niniejszym Regulaminie.

2. Zabrania się spalania odpadów komunalnych na powierzchni ziemi lub w urządzeniach, które nie uzyskały wymaganego zezwolenia na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628 z późn. zm.) poza następującymi rodzajami odpadów: papier i tektura, drewno, opakowania z drewna, opakowania z papieru i tektury, odpady z kory i korka, trociny i ścinki drewna, które mogą być przekształcane termicznie w domowych instalacjach i urządzeniach centralnego ogrzewania oraz kuchniach i piecach.

3. Zakaz wymieniony w ust. 2 nie dotyczy spalania na powierzchni odpadów, które są pozostałościami roślinnymi.

§ 9. 1. Odpady medyczne i weterynaryjne powstające w obiektach użyteczności publicznej lub innych zakładach opieki zdrowotnej lub weterynaryjnej należy gromadzić zgodnie z zasadami określonymi w odrębnych przepisach, w szczególności w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628 z późn. zm.).

2. Zabrania się wspólnego gromadzenia odpadów medycznych i weterynaryjnych wraz z odpadami komunalnymi.

§ 10. 1. Pojemniki na odpady komunalne drobne należy ustawiać w miejscach łatwo dostępnych zarówno dla ich użytkowników jak i dla firmy wywozowej, w sposób nie powodujący nadmiernych uciążliwości i utrudnień dla mieszkańców nieruchomości lub osób trzecich.

2. Miejscami, o których mowa w ust. 1, mogą być:

a) zadaszone osłony lub pomieszczenia ze ścianami pełnymi bądź ażurowymi,

b) wyodrębnione pomieszczenia w budynku, mające posadzkę powyżej poziomu nawierzchni dojazdu środka transportowego odbierającego odpady, lecz nie wyżej niż 0,15 m, w tym także dolne komory zsypu z bezpośrednim wyjściem na zewnątrz, zaopatrzonym w daszek o wysięgu co najmniej 1 m i przedłużony na boki po co najmniej 0,8 m, mające ściany i podłogi zmywalne, punkt czerpalny wody, kratkę ściekową, wentylację grawitacyjną oraz sztuczne oświetlenie,

c) utwardzone place do ustawiania kontenerów z zamykanymi otworami wrzutowymi.

d) Między wejściami do pomieszczeń lub placami, o których mowa w ust. 2, a miejscem dojazdu samochodów śmieciarek wywożących odpady powinno być utwardzone dojście, umożliwiające przemieszczanie pojemników na własnych kołach lub na wózkach.

e) Miejsca do gromadzenia odpadów stałych przy budynkach wielorodzinnych powinny być dostępne dla osób niepełnosprawnych.

3.Zezwala się właścicielowi nieruchomości na ustawienie pojemnika na odpady na terenie sąsiadującej nieruchomości pod warunkiem uzyskania na to zgody od jej właściciela.

4. Pojemniki powinny być ustawione w granicach nieruchomości, na nawierzchni równej utwardzonej ( w miarę istniejących możliwości), zabezpieczonej przed zbieraniem się wody i błota. Miejsce ustawienia pojemników właściciel nieruchomości jest obowiązany utrzymać w czystości.

5. Koszty przygotowania i utrzymania miejsca ustawienia pojemników ponosi właściciel nieruchomości.

§ 11. 1. Właściciel nieruchomości jest zobowiązany zapewnić firmie wywozowej dostęp do pojemników na odpady, w sposób umożliwiający ich opróżnienie bez narażenia na szkody, ludzi, obiekty, bądź pojazdy.

2. Obowiązki określone w ust. 1 dotyczą także dostępu do urządzeń do gromadzenia nieczystości ciekłych.

§ 12. 1. Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości także opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych może odbywać się wyłącznie za pośrednictwem firm posiadających aktualne zezwolenie Burmistrza Gminy Ińska na przeprowadzenie takiej działalności.

§ 13. Powstające na terenie nieruchomości odpady roślinne mogą być gromadzone oddzielnie oraz przekazywane firmie posiadającej aktualne zezwolenie Burmistrza Gminy Ińska na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. Z obowiązku zwolnieni są właściciele nieruchomości dokonujący kompostowania we własnym zakresie.

§ 14. 1. Odpady komunalne muszą być usuwane z terenu nieruchomości z częstotliwością uzgodnioną z firmą wywozową jednak nie rzadziej niż 1 raz na 2 tygodnie, oraz niedopuszczenie do przepełnienia pojemników.

2. Nieczystości płynne muszą być usuwane z nieruchomości z częstotliwością i w sposób gwarantujący, że nie nastąpi wypływ ze zbiornika, zwłaszcza wynikający z jego przepełnienia, a także zanieczyszczenie powierzchni ziemi i wód podziemnych.

3. Nadzór nad realizacją obowiązków określonych w ust. 1 i ust. 2 sprawuje Burmistrz Gminy Ińsko. Wykonanie tych obowiązków podlega egzekucji administracyjnej.

§ 15. 1. Właściciele nieruchomości, na których mieszkają lub przebywają ludzie, mają obowiązek wykonania przyłącza (na warunkach uzgodnionych z podmiotem eksploatującym sieć kanalizacji sanitarnej), do istniejącej kanalizacji sanitarnej. Podmiot eksploatujący zewnętrzną sieć kanalizacyjną jest zobowiązany wyrazić zgodę na takie podłączenie.

2. Właściciel nieruchomości wykonuje przyłącze na własny koszt w czasie nie dłuższym niż 2 lata od wybudowania nowej sieci kanalizacji sanitarnej.

3. Zabrania się kierowania wód opadowych do kanalizacji sanitarnej.

§ 16. 1. Właściciele nieruchomości, na terenie których nie ma możliwości przyłączenia do istniejącej kanalizacji sanitarnej, mają obowiązek gromadzenia nieczystości płynnych w przeznaczonych wyłącznie do tego celu bezodpływowych szczelnych zbiornikach lub kierowania ich do lokalnych urządzeń do oczyszczania ścieków.

2. Właściciel nieruchomości, który do oczyszczania nieczystości ciekłych na jej terenie, zastosował lokalne urządzenia oczyszczające, ma obowiązek zgłoszenia jego zastosowania Staroście Powiatu Stargardzkiego. W przypadku zastosowania urządzenia do oczyszczania ścieków o przepustowości powyżej 5 m3 na dobę, właściciel nieruchomości ma obowiązek posiadania pozwolenia wodnoprawnego na odprowadzanie oczyszczonych ścieków do środowiska.

Rozdział 4

Urządzenia przeznaczone do gromadzenia odpadów

§ 17. 1. Właściciel nieruchomości zapewnia wyposażenie jej w urządzenia służące do gromadzenia odpadów komunalnych poprzez zakup takich urządzeń lub wydzierżawienie ich od firmy wywozowej lub w inny sposób ustalony w drodze umowy z firmą wywozową.

§ 18. Odpady komunalne drobne mogą być gromadzone jedynie w zamkniętych pojemnikach lub kontenerach, wyłącznie do tego celu przeznaczonych.

§ 19. 1. Właściciel nieruchomości ma obowiązek utrzymywania pojemników na odpady we właściwym stanie sanitarnym i technicznym, a w szczególności utrzymywania ich w czystości. Właściciel ma obowiązek dezynfekowania pojemników co najmniej jeden raz na kwartał. Dezynfekcja może być również zlecona firmie wywozowej.

2. Zabrania się gromadzenia w takich pojemnikach śniegu, lodu, gorącego popiołu i żużlu, gruzu budowlanego, szlamów, substancji toksycznych żrących i wybuchowych, a także odpadów z działalności gospodarczej, odpadów medycznych, odpadów weterynaryjnych oraz wylewania substancji płynnych.

§ 20. Odpady komunalne wielkogabarytowe powinny być gromadzone w wydzielonym miejscu na terenie nieruchomości i usuwane w terminach uzgodnionych z firmą wywozową lub podmiotem prowadzącym zakład ich utylizacji, jednak w czasie nie dłuższym niż w 14 dni.

§ 21. Odpady komunalne niebezpieczne a także grożące skażeniem lub zakażeniem oraz inne szczególnie szkodliwe dla środowiska są gromadzone w odrębnych pojemnikach. Wymagania, jakim powinny odpowiadać takie pojemniki i zasady usuwania tych odpadów określają odrębne przepisy.

§ 22. 1. Dla potrzeb selektywnej zbiórki odpadów stosuje się pojemniki odpowiadające ogólnym warunkom określonym w niniejszym Regulaminie z zastrzeżeniem ich następującej kolorystyki:

1) niebieski - z przeznaczeniem na papier,

2) zielony - z przeznaczeniem na szkło,

3) pomarańczowy - z przeznaczeniem na tworzywo typu PET.

2. Pojemniki określone w ust. 1 w miarę posiadanych możliwości nieodpłatnie udostępnia właścicielom nieruchomości gmina. Wywóz selektywnie zebranych odpadów jest opłacany przez Gminę Ińsko.

3. Selektywna zbiórka odpadów powinna być prowadzona z zachowaniem ogólnych warunków usuwania odpadów określonych w niniejszym Regulaminie. Częstotliwość wywozu tych odpadów określa umowa z firmą wywozową lub zakładem utylizacji odpadów.

4. W celu zagospodarowania jak największej ilości surowców wtórnych, jednostki prowadzące wywóz odpadów komunalnych selektywnie gromadzonych, w porozumieniu z Urzędem Gminy i Miasta zobowiązane są do systematycznego wyposażania nieruchomości w pojemniki do selektywnej zbiórki tych odpadów.

Rozdział 5

Zasady rozmieszczania pojemników, opłaty związane z usuwaniem odpadów oraz określenie miejsc składowania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych

§ 23. Ustala się następujące zasady rozmieszczania pojemników na odpady komunalne drobne na nieruchomościach:

1) na każdej nieruchomości zamieszkałej powinien się znajdować pojemnik (lub pojemniki) o pojemności odpowiedniej do ilości powstających odpadów,

2) zabrania się korzystania z pojemników nie będących własnością (lub nie będących przedmiotem dzierżawy) właściciela nieruchomości,

3) dopuszcza się korzystanie przez właścicieli nieruchomości sąsiednich z jednego lub kilku pojemników ustawionych razem, za zgodą właściciela lub dzierżawcy pojemnika.

§ 24. 1. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do zawarcia indywidualnej umowy na odbiór odpadów z firmą wywozową posiadającą aktualne zezwolenie Burmistrza Gminy Ińska na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

2. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do przechowywania przez okres 3 lat i okazywania organom kontrolnym (w tym pracownikom upoważnionym przez Burmistrza Gminy Ińska), na zasadach określonych w ustawie, dokumentację potwierdzającą usunięcie odpadów oraz wywóz nieczystości ciekłych.

3. Właściciel nieruchomości jest zobowiązany do udzielenia firmie wywozowej informacji niezbędnych dla ustalenia treści umowy o usuwanie odpadów.

§ 25. 1. Wyznaczonym miejscem do składowania odpadów komunalnych na terenie gminy Ińsko jest składowisko odpadów w Powalicach, które uzyskało zezwolenie na prowadzenie działalności polegającej na składowaniu odpadów na podstawie odrębnych przepisów.

2. Wyznaczonym miejscem do gromadzenia nieczystości płynnych oraz ich oczyszczania są zakłady, które uzyskały stosowne pozwolenie wodnoprawne na podstawie przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. Nr 115, poz. 1229 z późn. zm.).

3. Zarządzający składowiskiem i innymi urządzeniami do usuwania odpadów ma obowiązek:

1) podejmowania wszystkich przewidzianych prawem przedsięwzięć zmierzających do ochrony środowiska ochrony zdrowia i warunków życia oraz bezpieczeństwa mieszkańców i ich mienia,

2) ograniczenia uciążliwości wynikających z sąsiedztwa składowiska lub innego urządzenia do usuwania odpadów (ograniczenie fetoru, zorganizowane odprowadzenie gazów, systematyczna rekultywacja itp.),

3) składowania odpadów w sposób umożliwiający ich ewentualne gospodarcze wykorzystanie w przyszłości,

4) stałego informowania organów gminy o stanie bezpieczeństwa ekologicznego,

5) przyjmowania odpadów komunalnych tylko i wyłącznie z terenu Gminy Ińsko

Rozdział 6

Obowiązki firm wywozowych prowadzących działalność w zakresie zbierania i transportu odpadów komunalnych

§ 26. 1. Firmy wywozowe prowadzące działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych mają obowiązek posiadania zezwolenia wymaganego art. 7 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622 z późn. zm.), wydanego przez Burmistrza Gminy Ińska.

2. Samochody służące do transportu odpadów komunalnych muszą być oznakowane w trwały sposób umożliwiający identyfikację firmy świadczącej usługi w zakresie zbierania i transportu odpadów komunalnych oraz spełniać wymagania przewidziane w odrębnych przepisach

3. Firma wywozowa usuwa odpady z terenu nieruchomości w sposób ustalony w drodze umowy, jednak nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, a także na indywidualne zgłoszenie.

Rozdział 7

Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe

§ 27. 1. Osoby będące właścicielami lub opiekunami psów i innych zwierząt domowych, są zobowiązane do sprawowania właściwej opieki nad tymi zwierzętami, w tym w szczególności do ich właściwego dozoru uniemożliwiającego stworzenie zagrożenia dla innych zwierząt i ludzi.

2. Zabrania się drażnienia zwierząt lub doprowadzania ich do stanu, w którym mogą stać się niebezpieczne dla człowieka lub otoczenia.

§ 28. 1. Na tereny użytku publicznego psy mogą być wyprowadzane tylko na smyczy. Uwolnienie psa ze smyczy jest dozwolone tylko w miejscach mało uczęszczanych i pod warunkiem, że pies ma kaganiec, a właściciel (opiekun) ma możliwość sprawowania bezpośredniej kontroli nad jego zachowaniem.

2. Właściciel psa ma obowiązek prowadzenia psa także na smyczy podczas jego przeprowadzania przez korytarze i klatki w budynkach wielomieszkaniowych.

3. Przewożenie zwierząt środkami komunikacji publicznej jest możliwe tylko na zasadach ustalonych przez przewoźnika.

4. Zakazuje się wprowadzania psów lub innych zwierząt do obiektów użytku publicznego, o ile wyżej wymienione obiekty zostaną odpowiednio oznakowane przez właściciela nieruchomości. Zakaz ten nie dotyczy psów będących przewodnikami osób niewidomych.

§ 29. Właściciel psa zobowiązany jest do poddania go obowiązkowemu szczepieniu przeciwko wściekliźnie.

§ 30. 1. Właściciele zwierząt domowych (w tym ptaków) są zobowiązani do usuwania spowodowanych przez nie zanieczyszczeń na klatkach schodowych, korytarzach, strychach, w windach lub innych pomieszczeniach budynków służących do użytku publicznego oraz na ulicach, chodnikach, parkach, skwerach, zieleńcach.

2. Zakazuje się wyprowadzania psów do piaskownic i innych urządzeń służących do zabawy dla dzieci a także na boiska sportowe i szkolne.

§ 31. Psy pozostające bez opieki lub zagrażające bezpieczeństwu mieszkańców będą chwytane i dowożone do schroniska zwierząt w Golczewie, w celu zapewnienia im godnych warunków bytowych. Właściciel może odebrać psa ze schroniska, pokrywając koszty związane z transportem i pobytem psa w schronisku.

Rozdział 8

Zasady utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej

§ 32. 1. Wprowadza się zakaz utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenie miasta z wyłączeniem ulic znajdujących się na obrzeżach miasta, przeznaczonych na zabudowę jednorodzinną lub zagrodową.

2. Na terenach dopuszczonych do utrzymywania zwierząt gospodarskich obowiązują następujące warunki:

  • wszelki drób, zwierzęta gospodarskie utrzymywane na nieruchomości musza zostać zabezpieczone przed jej opuszczeniem,

  • utrzymywanie zwierząt nie może stwarzać uciążliwości dla osób trzecich, ani powodować zanieczyszczenia powietrza, wody i powierzchni ziemi, odchody należy gromadzić w miejscu wydzielonym, na terenie utwardzonym, na posesji właściciela zwierząt,

  • właściciel zwierzęcia, które zanieczyściło ulicę, chodnik lub zieleniec zobowiązany jest do uprzątnięcia zanieczyszczenia.

§ 33. Na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, zwierzęta gospodarskie (w tym ptactwo) mogą być utrzymywane pod warunkiem, że:

1) powstające odpady i nieczystości będą gromadzone i usuwane w sposób zgodny z prawem, niniejszym Regulaminem i nie będą powodowały zanieczyszczenia nieruchomości oraz wód powierzchniowych i podziemnych,

2) hodowla nie będzie powodowała dla innych osób zamieszkujących te nieruchomości (lub nieruchomości sąsiednie) uciążliwości takich jak hałas, odory czy podobne,

3) przestrzegane będą obowiązujące przepisy sanitarno-epidemiologiczne.

§ 34. Właściciele zwierząt gospodarskich zobowiązani są do sprzątania odchodów tych zwierząt, pozostałych podczas ich przepędzania przez ulice i inne tereny przeznaczone do wspólnego użytku.

§ 35. 1. Zobowiązuje się właścicieli nieruchomości do przeprowadzenia obowiązkowej deratyzacji.

2. Obowiązkowej deratyzacji podlegają wszystkie obiekty na terenie gminy (budynki mieszkalne, obiekty użyteczności publicznej, zabudowania gospodarcze, sklepy, warsztaty, obiekty przemysłowe itp.).

3. Obowiązkową deratyzację przeprowadza się dwa razy w roku (wiosenna w kwietniu, jesienna we wrześniu).

Rozdział 9

Odpowiedzialność za nieprzestrzeganie Regulaminu

§ 36. Kto nie wykonuje obowiązków polegających na zapewnieniu utrzymania czystości i porządku, określonych w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, 622 z późn. zm.), oraz obowiązków i ustaleń wynikających z niniejszego Regulaminu podlega karze grzywny. Postępowanie toczy się według przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

9

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Katarzyna Włoczka 07-09-2004 12:20
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 07-09-2004
Ostatnia aktualizacja: - 07-09-2004 12:20