eBoi
Jak załatwić sprawę?
Gmina Ińsko informuje, że w 2019 roku uzyskała pomoc finansową na zadanie p.n. ,,Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Ińsko”, która pochodzi w 50% ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz w 50% ze środków Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
Informuję Państwa, iż istnieje możliwość sfinansowania usuwania azbestu ze środków zewnętrznych.
Zainteresowani - osoby fizyczne, wspólnoty mieszkaniowe z terenu Gminy Ińsko - mogą uzyskać dofinansowanie do 100% kosztów związanych z demontażem pokrycia lub wyrobów zawierających azbest, kosztów transportu odpadu niebezpiecznego do miejsca unieszkodliwienia poprzez składowanie oraz kosztów unieszkodliwienia odpadu niebezpiecznego.
Przedsiębiorcy mają możliwość uzyskania dofinansowania w wysokości do 50% powyższych kosztów.
Dofinansowaniem objęte są również koszty transportu i utylizacji azbestu, który został zdjęty przed rozpoczęciem naboru wniosków w 2019 roku
Chętni do udziału w tym przedsięwzięciu (osoby fizyczne, wspólnoty mieszkaniowe oraz przedsiębiorcy) będą musieli pisemnie zgłosić w Urzędzie Gminy i Miasta Ińsko wolę przystąpienia do udziału w realizacji przedsięwzięcia na terenie ich nieruchomości.
Wzór wniosku wraz z załącznikami znajduje się na stronie internetowej Gminy Ińsko BIP - www.insko.pl w zakładce azbest 2019 lub też można go otrzymać w tutejszym Urzędzie.
Wniosek o dofinansowanie wraz z załącznikami należy przesłać na adres Urzędu Gminy i Miasta w Ińsku ul. Bohaterów Warszawy 38, 73-140 Ińsko lub złożyć osobiście w sekretariacie Urzędu w terminie do 31 lipca 2019 roku.
W przypadku uzyskania dofinansowania ze środków WFOŚiGW rozpoczęcie przedsięwzięcia planuje się na okres wrzesień – październik 2019.
Telefon kontaktowy 91 5623025
Burmistrz Ińska
Jacek Liwak
Chętni do udziału w tym przedsięwzięciu (osoby fizyczne, wspólnoty mieszkaniowe, przedsiębiorcy) będą musieli pisemnie zgłosić w Urzędzie Gminy i Miasta Ińsko wolę przystąpienia do udziału w realizacji przedsięwzięcia na terenie ich nieruchomości.
Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1.
Do wniosku – zgłoszenia należy dołączyć:
- dokument potwierdzający tytuł prawny do budynku/działki (akt notarialny, Księga Wieczysta. Umowa dzierżawy / najmu) - obowiązkowo
- mapkę do celów opiniodawczych w celu dokonania zgłoszenia rozpoczęcia robót budowlanych w Starostwie Powiatowym w Stargardzie Szczecińskim (zgłoszenia dokona Gmina).
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością (Zał. nr 2),
- upoważnienie dla Burmistrza Ińska do dokonania zgłoszenia robót budowlanych (zał. nr 3),
- ocenę z natury stanu technicznego eternitu na druku wg wzoru "Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest". (Zał. Nr 4 – dotyczy osób, które dotychczas nie złożyły takiej oceny),
- złożyć oświadczenie, iż obiekty i grunty, na których znajdują się materiały zawierające azbest nie są wykorzystywane na cele działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2018 poz. 646 z późn. zmianami). (Zał. Nr 5)
- oświadczenie o wykonaniu demontażu przez wyspecjalizowaną firmę posiadającą odpowiednie decyzje administracyjne i uprawnienia. (Zał. nr 6 - wypełnia tylko osoba składająca wniosek o dofinansowanie w zakresie tylko transportu i utylizacji).
- oświadczenie , że w przypadku odstąpienia od prac polegających na demontażu materiałów zawierających azbest Wnioskodawca poniesie koszty odszkodowania z tytułu wynagrodzenia za niewykonane prace przez specjalistyczną firmę wyłonioną w przetargu. (zał. nr 7)
W związku z powyższym proszę wszystkich chętnych do udziału w tym przedsięwzięciu, aby wyrazili swoją zgodę na realizację przedsięwzięcia na piśmie i przedłożyli ją w sekretariacie Urzędu Gminy i Miasta w Ińsku (pok. nr 14) w terminie do dnia 31 lipca 2019 r.
W przypadku uzyskania dofinansowania ze środków WFOŚiGW rozpoczęcie przedsięwzięcia planuje się na okres wrzesień – październik 2019 r.
Telefon kontaktowy 91 5621 - 028 - Pan Paweł Jucha, 91 5065065 – Pan Krzysztof Paluch
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Katarzyna Włoczka | 06-02-2012 11:28 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 06-02-2012 | |
Ostatnia aktualizacja: | Katarzyna Włoczka | 22-01-2013 12:46 |