eBoi
Jak załatwić sprawę?
OGŁOSZENIE W SPRAWIE KĄPIELISK NA TERENIE GMINY IŃSKO
Urząd Gminy i Miasta w Ińsku,
informuje, że wraz z nowelizacją ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne (Dz. U. z 2010r. Nr 44, poz. 253), zmieniają się prawne uregulowania dotyczące organizacji kąpielisk.
Zgodnie z nimi:
1. Organizator kąpieliska jest zobowiązany przekazać burmistrzowi wniosek o umieszczenie w wykazie kąpielisk, wydzielonego fragmentu wód powierzchniowych, na których planuje utworzyć kąpielisko.
2. Wniosek o umieszczenie w wykazie kąpielisk powinien zawierać:
1) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres organizatora,
2) nazwę i adres lub lokalizację planowanego kąpieliska,
3) wskazania długości linii brzegowej kąpieliska,
4) wskazanie przewidywanej maksymalnej liczby osób korzystających dziennie
z kąpieliska,
5) wskazania terminów otwarcia i zamknięcia kąpieliska,
6) opis infrastruktury kąpieliska, w tym urządzeń sanitarnych.
Do wniosku dołącza się:
1) pozwolenie wodno-prawne,
2) informacje dotyczące planowanego kąpieliska (aktualny profil wody w kąpielisku, status kąpieliska w poprzednim sezonie kąpielowym albo wzmianka, że wniosek dotyczy kąpieliska nowo utworzonego, sposób gospodarowania odpadami, ocena jakości wody i klasyfikacja wody w kąpielisku w poprzednim sezonie kąpielowym, jeżeli wniosek dotyczy istniejącego kąpieliska, udogodnienia i środki podjęte w celu promowania kąpieli).
Jeżeli przedłożona dokumentacja jest niepełna, burmistrz wzywa do jej uzupełnienia w terminie 7 dni.
3. Burmistrzprzygotowuje projekt uchwały obejmujący wykaz planowanych kąpielisk, sporządzony po rozpatrzeniu wyżej wymienionych wniosków. Następnie, w sposób zwyczajowo przyjęty, podaje do publicznej wiadomości projekt uchwały i określa formę, miejsce i termin składania uwag
i propozycji zmian do projektu uchwały. Termin składania uwag i propozycji nie może być krótszy niż 21 dni od dnia ogłoszenia. W terminie nie dłuższym niż 14 dni burmistrz rozpatruje przedłożone uwagi i propozycje. W dalszej kolejności w terminie do 15 kwietnia projekt uchwały zostaje przekazany do zaopiniowania właściwemu dyrektorowi regionalnego zarządu gospodarki wodnej, wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska i państwowemu powiatowemu inspektorowi sanitarnemu, którzy w ciągu 14 dni wydają opinię do przekazanego projektu. Brak opinii w tym terminie uznaje się
za akceptację przesłanego projektu.
4. Rada Gminyokreśla w drodze uchwały corocznie do dnia 31 maja wykaz kąpielisk na terenie gminy. Po podjęciu uchwały burmistrz przedstawia państwowemu powiatowemu inspektorowi sanitarnemu informacje o liczbie kąpielisk i podaje przyczynę zmian w liczbie kąpielisk w porównaniu do poprzedniego sezonu kąpielowego oraz dołącza wykaz kąpielisk.
5. Burmistrzprowadzi i aktualizuje ewidencję kąpielisk oraz przechowuje dokumentację stanowiącą podstawę wpisu do ewidencji kąpielisk przez okres pięciu lat od dnia dokonania tego wpisu. Organizator kąpieliska jest zobowiązany niezwłocznie zgłosić zmianę danych zawartych w ewidencji kąpielisk.
6. Organizator kąpieliskajest zobowiązany oznakować kąpielisko.
7. Organizatorzy kąpielisk mogą łączyć kąpieliska (w przypadku gdy kąpieliska sąsiadują ze sobą, kąpieliska uzyskały zbliżone oceny jakości wody za poprzednie 4 lata, profile wody w kąpieliskach wskazują na wspólne czynniki ryzyka lub ich brak). Organizatorzy kąpielisk mogą również dokonywać podziału kąpielisk, gdy jest to uzasadnione jakością wody w kąpielisku lub jego części.
8. W przypadku zaprzestania prowadzenia przez organizatora kąpieliska lub miejsca wykorzystywanego do kąpieli tracą one swój status, a organizator jest zobowiązany usunąć oznakowanie tych miejsc.
9. Organizator kąpieliska prowadzi wewnętrzną ocenę jakości wody w kąpielisku pod względem spełniania wymagań określonych w przepisach. Kontrola wewnętrzna obejmuje:
1) ustalenie do 15 czerwca w porozumieniu z właściwym państwowym powiatowym inspektorem sanitarnym harmonogramu pobierania próbek wody z kąpieliska w sezonie kąpielowym,
2) systematyczne wizualne nadzorowanie wody w kąpielisku i wody zasilającej kąpielisko pod kątem występowania zanieczyszczeń niekorzystnie wpływających na jakość wody i stanowiących zagrożenie zdrowia kąpiących się osób,
3) pobieranie próbek wody w kąpieliskach w punktach ustalonych z właściwym państwowym powiatowym inspektorem sanitarnym,
4) pobieranie dodatkowych próbek wody w kąpielisku w terminie 7 dni po ustaniu krótkoterminowego zanieczyszczenia,
5) badanie wody z kąpieliska w zakresie i metodami referencyjnymi zgodnie z przepisami,
6) dokumentowanie i niezwłoczne przekazywanie wyników badań państwowemu powiatowemu inspektorowi sanitarnemu,
7) informowanie państwowego powiatowego inspektora sanitarnego
o wystąpieniu zmian, które mogłyby mieć wpływ na pogorszenie jakości wody
w kąpielisku, oraz o każdym zawieszeniu harmonogramu pobrania próbek
w ramach kontroli wewnętrznej i jego przyczynach,
8) informowanie kąpiących się osób o jakości wody w kąpielisku i zaleceniach organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
10. Organizator miejsca wykorzystywanego do kąpieli:
1) wykonuje badanie jakości wody nie wcześniej niż 14 dni przed dniem rozpoczęcia jego funkcjonowania oraz przynajmniej raz w trakcie jego funkcjonowania, a także każdorazowo w przypadku wzrokowego stwierdzenia zanieczyszczeń niekorzystnie wpływających na jakość wody i mogących stanowić zagrożenie zdrowotne dla kąpiących się tam osób,
2) jest zobowiązany oznakować miejsce wykorzystywane do kąpieliska,
3) przekazuje właściwemu państwowemu powiatowemu inspektorowi sanitarnemu wyniki badań oraz informacje o wystąpieniu zmian, które mogą wpływać na pogorszenie jakości wody.
Kąpielisko - wyznaczony uchwałą rady gminy, wydzielony i oznakowany fragment wód powierzchniowych, wykorzystywanych przez dużą liczbę kąpiących się, określoną w uchwale rady gminy w sprawie wykazu kąpielisk, pod warunkiem że w stosunku do tego kąpieliska nie wydano stałego zakazu kąpieli. Kąpieliskiem nie jest: basen pływacki, basen uzdrowiskowy, zamknięty zbiornik wodny podlegający oczyszczaniu lub wykorzystywaniu w celach terapeutycznych, sztuczny, zamknięty zbiornik wodny, oddzielony od wód powierzchniowych wód podziemnych.
Klasyfikacja wody w kąpielisku – przyporządkowanie wody w kąpielisku
do odpowiedniej klasy, ze względu na jej właściwości, dokonane przez organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej na podstawie oceny jakości wody.
Miejsce wykorzystywane do kąpieli – wydzielony i oznakowany fragment wód powierzchniowych, nie będący kąpieliskiem i wykorzystywany do kąpieli.
Organizator kąpieliska – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która podjęła się zorganizowania kąpieliska
lub miejsca wykorzystywanego do kąpieli oraz uzyskała na to zgodę właściciela wody i przyległego gruntu lub prowadzi kąpielisko lub miejsce wykorzystywane
do kąpieli.
Pozwolenie wodno-prawne – to rodzaj zezwolenia udzielanego w drodze decyzji administracyjnej. Zgodnie z art. 122 ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne pozwolenie wodno-prawne jest wymagane m.in. na szczególne korzystanie z wód, regulację wód oraz zmianę ukształtowania terenu na gruntach przylegających
do wód, mającą wpływ na warunki przepływu wody, wykonanie urządzeń wodnych. Pozwoleń wodno-prawnych udzielają starostowie, marszałkowie województw
lub dyrektorzy regionalnych zarządów gospodarki wodnej na wniosek osoby zainteresowanej takim pozwoleniem. Do wniosku dołącza się operat wodno-prawny, opis prowadzenia zamierzonej działalności sporządzony w języku nietechnicznym,
w przypadku wniosku dotyczącego wykonania urządzenia wodnego decyzję
o lokalizacji inwestycji celu publicznego lub decyzję o warunkach zabudowy, jeżeli jest ona wymagana. Art. 132 ustawy Prawo wodne określa, co powinien zawierać operat wodno-prawny.
Profil wody w kąpielisku – zespół danych i informacji dotyczących cech fizycznych, geograficznych i hydrologicznych wody w kąpielisku oraz wód powierzchniowych, mających wpływ na jej jakość wraz z identyfikacją i oceną przyczyn występowania zanieczyszczeń mogących wywierać niekorzystny wpływ
na jakość wody w kąpielisku i stan zdrowia osób z niego korzystających.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Katarzyna Włoczka | 07-02-2011 13:44 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 07-02-2011 | |
Ostatnia aktualizacja: | Katarzyna Włoczka | 07-02-2011 13:47 |